Είναι η αγαπημένη καθηγήτρια των παιδιών. Η εκπαιδευτικός που τα γοητεύει με τα μαθήματά της, τις μεθόδους που χρησιμοποιεί, τα πειράματα αλλά και τα πειράγματα! Δένονται πολύ γρήγορα μαζί της και έχουν απίστευτα καλές σχέσεις. Την εμπιστεύονται, την αγαπούν αλλά και τη σέβονται. Πώς είναι δυνατόν στο ίδιο πρόσωπο να βλέπουν την καθηγήτρια που εκτιμούν, τη σύμβουλο που θα αναζητούσαν, αλλά ταυτόχρονα και τη φίλη που θα εμπιστεύονταν; Θέλει ταλέντο αυτό, αλλά θέλει και αγάπη. Μια αγάπη για τα παιδιά που ξεχειλίζει. Που κάνει τον εκπαιδευτικό λειτουργό. Και η Κατερίνα Δέμπελη ασκεί το λειτούργημά της με τον καλύτερο τρόπο. Είναι στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» πριν από το ξεκίνημά τους. Από τη θεμελίωσή τους. Από «τα χέρια της» πέρασαν αμέτρητα παιδιά. Παιδιά που έχει εμπνεύσει. Έχει φωτίσει με τις γνώσεις της αλλά και με την ξεχωριστή, μοναδική προσωπικότητά της.

Παιδιά που χρόνια μετά, ενώ κάνουν λαμπρές καριέρες και κοσμούν στην κυριολεξία το επιστημονικό στερέωμα, έρχονται στο σχολείο και την αναζητούν, για να την δουν και να την αγκαλιάσουν. Να την ευχαριστήσουν για όσα τούς προσέφερε. Και η αγκαλιά της Κατερίνας, είναι πάντα ανοικτή με ένα πλατύ αληθινό χαμόγελο κι εκείνη την αγάπη που δεν την ξεχνούν ποτέ οι σημερινοί επιστήμονες. Και είναι αστείρευτη, γιατί δεν θα την ξεχάσουν και οι σημερινοί της μαθητές. Η κ. Δέμπελη δεν χαίρει μόνο της εκτίμησης και της αγάπης των παιδιών που την περιστοιχίζουν, αλλά και όλων ανεξαιρέτως των συναδέλφων της, και φυσικά των γονιών. Η ειλικρίνεια και η ευθύτητα που την χαρακτηρίζουν την κάνουν ακόμα πιο ξεχωριστή. Είναι αυθεντική πάντα. Όπως και στην παρακάτω συνέντευξη που μας παραχώρησε με την ευκαιρία της συνεχούς παρουσίας της στο σχολείο μας, εδώ και 20 χρόνια.

Επιμέλεια: Πέγκυ Ντόκου, «Δημοκρατική»

  • Πώς και πότε ξεκινήσατε στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»;

Ήμουν συνεργάτης του κ. Κυριάκου Κυριακούλη πριν ξεκινήσει το σχολείο. Όταν μου περιέγραψε το όνειρό του για τη δημιουργία ενός σχολείου, αποφάσισα να τον ακολουθήσω. Έμοιαζε πολύ με αυτό που εγώ σκεφτόμουν ως πρότυπο σχολείο.

  • Θα μας πείτε κάποια από τα προγράμματα ή τις δράσεις με τα οποία έχετε ασχοληθεί στο μάθημα της Βιολογίας;

Ξεχωρίζω τις δράσεις του περιβαλλοντικού ομίλου, όπως η μέτρηση της ρύπανσης του θαλασσινού νερού με χημικούς δείκτες, σε σταθμούς από την Ακαντιά ως το «Έλλη» αλλά και την εκτίμηση της ρύπανσης σε διάφορες παραλίες της Ρόδου με βιολογικό δείκτη, το χρώμα των φυκών, την παρακολούθηση της αναγέννησης των μεσογειακών οικοσυστημάτων σε ένα καμένο δάσος στην Ιξιά, τη μελέτη απολιθωμάτων που έχουν βρεθεί στη Ρόδο.

Στις εκδηλώσεις του σχολείου «Πανηγύρι Επιστήμης» και «Ανοικτή Μέρα Επιστήμης και Τέχνης» συμμετείχε κάθε χρόνο το μάθημα της Βιολογίας με διάφορες πειραματικές δραστηριότητες, όπως η παρασκευή του δικού μας αντισηπτικού από το φυτό Αλόη και η διερεύνηση των δυνατοτήτων των παιδιών να αναγνωρίζουν διάφορα υλικά μόνο με την αίσθηση της όσφρησής τους.

Ιδιαίτερες θεωρώ τις εργασίες των μαθητών της Α’ Λυκείου – στο πλαίσιο της διδασκαλίας του αναπαραγωγικού συστήματος- που ασχολούνται με ευαίσθητα θέματα, όπως οι μέθοδοι αντισύλληψης και τα σεξουαλικώς μεταδιδόμενα νοσήματα. Σημαντική για μένα ήταν η εργασία των παιδιών της Β’ Λυκείου – στο πλαίσιο του διαγωνισμού Βιοηθικής– για την εξωσωματική γονιμοποίηση.

Ιδιαίτερα συγκινητική ήταν η δράση της εθελοντικής αιμοδοσίας από τα παιδιά της Γ’ Λυκείου.

Τελευταία, είχαμε και μια επιτυχημένη δράση για να βοηθήσουμε τα αδέσποτα ζώα, στο χριστουγεννιάτικο μπαζάρ του σχολείου, πουλώντας βιβλία, επιτραπέζια παιχνίδια και στολίδια από δεύτερο χέρι, που χάρισαν οι συνάδελφοι και οι μαθητές για τον σκοπό αυτό.

  • Υπάρχουν κάποιες μέθοδοι διδασκαλίας ή πρακτικές που προτιμάτε;

Στο πλαίσιο του προγράμματος επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, που εφαρμόζεται συστηματικά στο σχολείο, μας ενημερώνουν συνεχώς για τις σύγχρονες τάσεις στον χώρο της παιδείας. Μου αρέσει να δοκιμάζω κάποιες μεθόδους διδασκαλίας και, έπειτα, άλλες τις υιοθετώ και άλλες τις αφήνω, με σταθερό κριτήριο να προσελκύουν τον μαθητή και να τον κάνουν να αγαπήσει το μάθημα της Βιολογίας. Με τα χρόνια έχω κρατήσει την ιδέα της διδασκαλίας παιδιών από παιδιά, της αντίστροφης διδασκαλίας, της χρήσης καρτών για τους μαθητές κατά την παράδοση. Οι εργαστηριακές ασκήσεις βοηθούν επίσης τον σκοπό μου και η χρήση του ψηφιακού μικροσκοπίου προσέλκυσε το ενδιαφέρον ακόμα περισσότερων παιδιών.

Συχνά, καλούμε στο σχολείο ειδικούς, όπως ένα γιατρό καρδιολόγο ή γυναικολόγο, για να μοιραστούν τις γνώσεις και εμπειρίες τους με τα παιδιά, αλλά και πραγματοποιούμε επισκέψεις σε επαγγελματικούς χώρους όπως το Χημείο του Κράτους ή το Νοσοκομείο Ρόδου.

  • Πόσο σας βοήθησε η τεχνολογία στο μάθημά σας;

Η καθημερινή χρήση της τεχνολογίας θεωρώ ότι μου έδωσε τη δυνατότητα της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, εμπλούτισε τα εργαλεία μου για την καλύτερη κατανόηση εννοιών και φαινομένων της Βιολογίας από τα παιδιά, μου έδωσε την δυνατότητα καλύτερης οργάνωσης του υλικού μου και με βοήθησε να έχω περισσότερη επικοινωνία με τα παιδιά και εκτός τάξης.

Στον τομέα της τεχνολογίας έχουμε τη συνεχή στήριξη του κ. Μάριου Χατζημιχάλη και του κ. Σπύρου Ατσικνούδα.

  • Πώς είναι οι σχέσεις με τους συναδέλφους και τους διευθυντές σας;

Εκτιμώ και σέβομαι όλους τους συναδέλφους μου και η σχέση μας χαρακτηρίζεται από διάθεση συνεργασίας, αλληλοβοήθειας και αλληλοστήριξης. Με κάποιους μάλιστα έχουμε γίνει και στενοί φίλοι.

Με τους διευθυντές έχω σχέση εμπιστοσύνης και τη δυνατότητα να μιλάω με ειλικρίνεια για όλα τα θέματα που μας απασχολούν. Ιδιαίτερα με τον κ. Ευριπίδη Αναγνωστάκη και τον κ. Βλάση Τσίννα, με τους οποίους συνεργάζομαι περισσότερο.

Πηγή: Κατερίνα Δέμπελη: Η εμπνευσμένη βιολόγος του «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» που φωτίζει με τις γνώσεις της και την προσωπικότητά της – Δημοκρατική της Ρόδου (dimokratiki.gr)