Τι είναι «φερέφωνο»; Τι σημαίνει «άθυρμα»; Ποια η καταγωγή τής λέξης «πανικός»; «Υπέρ του δέοντος» ή «υπέρ το δέον»; Πώς χρησιμοποιούνται φράσεις, όπως «πνέω τα λοίσθια», «πνέω μένεα», «μηδέν άγαν»;  Πόσο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορούν οι μαθητές να μάθουν όλα αυτά;

 

Η απάντηση δόθηκε στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» την Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2020. Ένα γλωσσικό παιχνίδι ήταν η μέθοδος που παρέσυρε και ενθουσίασε όλες τις μαθήτριες και όλους τους μαθητές του Γυμνασίου καθώς και της Α’ και Β’ Λυκείου. Η ομάδα των φιλολόγων των Εκπαιδευτηρίων σχεδίασε και υλοποίησε ένα παιχνίδι γνώσεων, με διάφορες ερωτήσεις σχετικά με την ορθή χρήση λέξεων και όρων, συνηθισμένα γλωσσικά λάθη καθώς και τη σημασία φράσεων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας που επιβιώνουν μέχρι σήμερα.

Η έναρξη του παιχνιδιού με αποσπάσματα από χαρακτηριστικές σκηνές τηλεοπτικών σειρών ενθουσίασε τα παιδιά, ενώ τα χιουμοριστικά βιντεάκια που σκηνοθέτησαν μαθήτριες και μαθητές της Β’ Λυκείου κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών. Οι ομάδες των μαθητών, με την αξιοποίηση της τεχνολογίας και της πληροφορικής προσομοίωσαν ένα κανονικό τηλεπαιχνίδι με παρουσιαστές, χρονομετρήσεις και ποσοστά σωστών απαντήσεων.

Κερδισμένοι στο τέλος όλοι και κυρίως η ελληνική γλώσσα. Άλλωστε, ο ενθουσιασμός, η πρωτοβουλία, η συμμετοχικότητα και η συνεργασία αποτελούν τη «λυδία λίθο» για ένα σύγχρονο, ευχάριστο και δημιουργικό σχολικό περιβάλλον.

«Μαθαίνουμε παίζοντας» δεν είναι «σχήμα λόγου», είναι μια πραγματικότητα, αρκεί το μεράκι και η θέληση των εκπαιδευτικών να συναντήσουν την υποστήριξη και τις υποδομές ενός σχολείου.

Η νικήτρια ομάδα (Βιογιατζόγλου Βασίλης, Μονδάνος Ιωάννης, Παππά Έφη και Πουλάκης – Στεφανίδης Στέφανος) κέρδισε ένα λεξικό εγχειρίδιο από την Pergola των Εκπαιδευτηρίων. Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Μάριο Χατζημιχάλη, καθηγητή Πληροφορικής των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», για την πολύτιμή βοήθειά του.