Ποιες ομοιότητες και διαφορές έχουν τα διάφορα ζώα μεταξύ τους; Με ποιον τρόπο οι δραστηριότητες μιας θεματικής εβδομάδας καλλιεργούν την ανάπτυξη της παρατηρητικότητας, την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας αλλά και της φαντασίας των παιδιών; Πώς μπορεί να ενισχύσει την εκπαιδευτική διαδικασία ο Προγραμματισμός;

Επιμέλεια: Σταυρούλα Μαράντου, Προϊσταμένη Νηπιαγωγείου

 

Την Τρίτη 17 Οκτωβρίου όλα τα τμήματα του νηπιαγωγείου και του παιδικού σταθμού στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, 2ος Θεματικός κύκλος: «Φροντίζω το περιβάλλον» πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη φάρμα Ρόδου.

Εκεί τα παιδιά παρακολούθησαν από κοντά όλα τα ζώα, παρατήρησαν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους, καθώς και το φυσικό περιβάλλον στο οποίο ζει το καθένα. Τα παιδιά τάισαν τα ζώα και συζήτησαν τόσο με τις εκπαιδευτικούς, όσο και με τους συμμαθητές τους για το είδος της τροφής που τρώει το κάθε ζώο καθώς και για όλα όσα τους έκαναν εντύπωση από την εκδρομή τους στη φάρμα.

Στο σχολείο συζητήσαμε με τα παιδιά για ποιον λόγο βρίσκονται τα ζώα στο αγρόκτημα και τι μάς προσφέρουν. Συζητήσαμε για τον τρόπο με τον οποίο εξασφάλιζαν οι προϊστορικοί άνθρωποι την τροφή τους και πού βρίσκουμε την τροφή μας σήμερα.  Παίξαμε παιχνίδια στα οποία κατηγοριοποιήσαμε τα ζώα, τα παιδιά εντόπισαν τα αρχικά γράμματα και μέτρησαν ομάδες ζώων. Κατασκεύασαν χειροτεχνίες βασισμένες στη θεματική της εβδομάδας που στόχο τους είχαν την ανάπτυξη της παρατηρητικότητας, την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας αλλά και της φαντασίας των παιδιών.

 

 

Τέλος, στο πλαίσιο της EU Code Week τα παιδιά ήρθαν σε πρώτη επαφή με το BeeΒot, το οποίο αποτελεί σημείο εκκίνησης για τη διδασκαλία ελέγχου, προγραμματισμού και κατανόησης της ακολουθίας. Έμαθαν και παρατήρησαν τον τρόπο με τον οποίο δίνουμε εντολές στη μελισσούλα και, στη συνέχεια, έπαιξαν και καθοδήγησαν το Bee-Βot να φτάσει στα σημεία όπου επέλεξαν τα παιδιά. Στόχος της εκπαιδευτικής εφαρμογής καθίσταται η ανάδειξη της σπουδαιότητας των παιχνιδιών προγραμματισμού στην προσχολική εκπαίδευση.

Βίντεο