Ποια είναι η λεπτή γραμμή ανάμεσα στο «αστείο» και στον «εκφοβισμό»; Πώς μπορούμε να υποστηρίξουμε ένα παιδί που δέχεται τέτοιου είδους συμπεριφορές; Τι ωθεί ένα παιδί στο να γίνει θύτης; Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού συμμετείχαν σε ένα βιωματικό σεμινάριο, διαμορφωμένο με βάση τις αποδεκτές αρχές για την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού.

Επιμέλεια: Ελένη Κανδυλάκη & Έλενα Λιακοπούλου, Ψυχολόγοι

 

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού του σχολείου μας παρακολούθησαν το βιωματικό εργαστήριο με τίτλο «Αλήθεια… Πιστεύεις ότι είναι αστείο;», το οποίο διοργανώθηκε από το Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις».

Η κ. Ελένη Κανδυλάκη και η κ. Έλενα Λιακοπούλου, Ψυχολόγοι στο Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «Ροδίων Ανάδρασις», πραγματοποίησαν στα παιδιά μια ενδιαφέρουσα παρουσίαση, το περιεχόμενο της οποίας ήταν διαμορφωμένο με βάση τις αποδεκτές αρχές για την πρόληψη και αντιμετώπιση του εκφοβισμού, όπως αυτές διατυπώνονται στη σύγχρονη βιβλιογραφία.

Η εννοιολογική οριοθέτηση του εκφοβισμού, οι τρόποι υποστήριξης και ενδυνάμωσης των παιδιών που δέχονται τέτοιου είδους συμπεριφορές, οι συνθήκες που ωθούν ένα παιδί να εκφοβίσει, ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζουν οι παρατηρητές, η σημασία του σχολικού κλίματος και των σχέσεων μεταξύ των μαθητών για την αποτροπή του εκφοβισμού, ήταν τα βασικά ζητήματα που ευαισθητοποίησαν, προβλημάτισαν και έδωσαν το έναυσμα για μια εποικοδομητική συζήτηση με τις μαθήτριες και τους μαθητές.

Βασικοί στόχοι του εργαστηρίου ήταν οι μαθήτριες και οι μαθητές να αναπτύξουν το συναίσθημα της ενσυναίσθησης, να διαμορφώσουν αρνητική στάση έναντι του εκφοβισμού, να ενημερωθούν για χρήσιμες πρακτικές που θα τους βοηθήσουν να αντιμετωπίζουν τον εκφοβισμό, είτε ως θύματα είτε ως παρατηρητές, μέσω ενός πλούσιου μεθοδολογικού ρεπερτορίου καταστάσεων και παραδειγμάτων.