Πώς μπορούν να καλλιεργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, μέσα από τις οποίες τα παιδιά να κινητοποιηθούν, ώστε να επικοινωνήσουν και να εξασκηθούν σε δεξιότητες διαπραγμάτευσης και συλλογικής λήψης αποφάσεων καθώς και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας;

Επιμέλεια: Ελένη ΚανδυλάκηΈλενα Λιακοπούλου, Ψυχολόγοι στο Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις»

 

Στο πλαίσιο του προγράμματος Συναισθηματικής Αγωγής στην παιδική και εφηβική ηλικία 3+, το οποίο εφαρμόζεται στα Εκπαιδευτήριά μας και αποτελεί ένα συνδυαστικό πρόγραμμα συναισθηματικής αγωγής, σχολικής διαμεσολάβησης και πρωτογενούς πρόληψης αρνητικών φαινομένων που λαμβάνουν χώρα σε ένα σχολικό περιβάλλον, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Α’ και της Γ’ Γυμνασίου συμμετείχαν σε βιωματικό εργαστήρι με τίτλο «Ενσυναίσθηση: Μπαίνοντας στα παπούτσια του άλλου», το οποίο υλοποιήθηκε από το Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις».

Συγκεκριμένα, η κ. Ελένη Κανδυλάκη και η κ. Έλενα Λιακοπούλου, Ψυχολόγοι στο Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις», ετοίμασαν μια ενδιαφέρουσα βιωματική συνθήκη μέσα από την οποία τα παιδιά κλήθηκαν, με τη χρήση υποθετικών σεναρίων, να βιώσουν διαφορετικές καταστάσεις, εμπνευσμένες από τον παγκόσμιο ειδησεογραφικό ιστό.

Με αυτή τη δράση καλλιεργήθηκαν οι κατάλληλες συνθήκες μέσα από τις οποίες τα παιδιά κινητοποιήθηκαν ώστε να επικοινωνήσουν και να συν-δημιουργήσουν σε μικρές ομάδες, να πειραματιστούν, να εξασκηθούν σε δεξιότητες διαπραγμάτευσης και συλλογικής λήψης αποφάσεων καθώς και να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό της ανθρώπινης αξιοπρέπειας.