Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων: «ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ-ΕΥ ΖΗΝ /ΥΓΕΙΑ: Γνωριμία με το ανθρώπινο σώμα, αυτομέριμνα, σεξουαλική αγωγή», τα παιδιά του Νηπιαγωγείου εκπόνησαν το πρόγραμμα «Το σώμα μου». Γνώρισαν καλύτερα το πεπτικό και κυκλοφοριακό σύστημα καθώς και τα μέρη του σκελετού τους.

Επιμέλεια: Ξένια Μαστρομιχάλη, Νηπιαγωγός

 

Είχε προηγηθεί συζήτηση και δράσεις σχετικά με τη σωστή και υγιεινή διατροφή, συνεπώς το πρόγραμμα συνεχίστηκε με σκοπό να γνωρίσουν καλύτερα τα μέρη του σώματός τους και πόσο σημαντική είναι η αυτομέριμνα και η πρόληψη. Τα παιδιά γνώρισαν καλύτερα το πεπτικό και κυκλοφοριακό σύστημα καθώς και τα μέρη του σκελετού τους. Εγείραμε ερωτήματα σχετικά με το τι βρίσκεται μέσα μας και ποια η σημασία του κάθε «παζλ» που μας συνθέτει. Έτσι, τα παιδιά, μέσα από συζήτηση και αναζήτηση σε βιβλία και στο διαδίκτυο καθώς και εξερευνώντας και παρατηρώντας προσεκτικότερα το σώμα τους, εντόπισαν ομοιότητες αλλά και διαφορές. Κατανόησαν πόσο σημαντική είναι η σκελετική και μυϊκή δομή  για να μπορούν να κινούνται καθώς πραγματοποίησαν ψυχοκινητικά παιχνίδια. Ακόμα, θαύμασαν την πολυπλοκότητα του εγκεφάλου-υπολογιστή και διασκέδασαν με παιχνίδια αισθήσεων.

Η διατροφική πυραμίδα που προγενέστερα είχαν συνθέσει, πλέον είχε νόημα για την κατανόηση της λειτουργίας του πεπτικού συστήματος και μια υγιή μακροχρόνια ζωή χωρίς τη βοήθεια φαρμάκων. Ακόμα, με τη βοήθεια της «Κίκο» από το βιβλίο του Συμβουλίου της Ευρώπης, γνωρίσαμε τον κανόνα του εσωρούχου και αναφερθήκαμε σε καλά και κακά μυστικά καθιστώντας την έγκαιρη σχολική παρέμβαση, ιδιαίτερα σημαντική από το νηπιαγωγείο ακόμη, ούτως ώστε να δημιουργηθεί ο δρόμος που θα οδηγήσει τους νέους σε υγιείς, υπεύθυνες αποφάσεις.

Βίντεο και Φωτογραφίες