Οργάνωση, συνεργασία, κατάκτηση γνώσης, σε συνδυασμό με ευχαρίστηση και ψυχαγωγία: είναι μόνο μερικά από τα παιδαγωγικά οφέλη του εκπαιδευτικού προγράμματος «μαθητές διδάσκουν μαθητές». Οι μαθήτριες και οι μαθητές του προσανατολισμού Υγείας της Γ’ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», σε ρόλο εκπαιδευτικού, δίδαξαν μία ενότητα της Βιολογίας, θεωρητικά και πειραματικά, σε μαθητές της Β’ Λυκείου του σχολείου μας.

Επιμέλεια: Κατερίνα Δέμπελη, Βιολόγος

 

Στο πλαίσιο της προσπάθειας να γίνουν καλύτερα κατανοητές και περισσότερο προσιτές οι δύσκολες βιολογικές έννοιες, δοκιμάζουμε κάθε χρόνο τα παιδιά να διδάξουν τα παιδιά.

​Οι μαθήτριες και μαθητές του προσανατολισμού Υγείας της Γ’ Λυκείου δίδαξαν Βιολογία στις συμμαθήτριες και συμμαθητές τους της Β΄ λυκείου. Δοκίμασαν τον ρόλο του δασκάλου και ένιωσαν την ομορφιά και τη δυσκολία του. Εξήγησαν βιολογικά φαινόμενα, δέχτηκαν ερωτήσεις και έλυσαν απορίες. Χρησιμοποίησαν ακόμα και θεατρικά παιχνίδια στην προσπάθειά τους να εξηγήσουν τα δύσκολα σημεία του μαθήματος.

Τα αποτελέσματα της δράσης ήταν εντυπωσιακά. Τα παιδιά της Γ’ Λυκείου σε ρόλο καθηγητή απέκτησαν την εμπειρία για το πώς πρέπει να οργανώνεται ένα μάθημα. Για να πετύχουν τον στόχο τους, έπρεπε να κατέχουν σε πολύ καλό βαθμό τη θεωρία, οπότε μελέτησαν τα αντίστοιχα κομμάτια διεξοδικά. Ανέπτυξαν πολλές δεξιότητες, όπως οργάνωση, συνεργασία, κατάκτηση γνώσης και επιπρόσθετα χάρηκαν τη διαδικασία, διασκέδασαν και ευχαριστήθηκαν πολύ. Αντίστοιχα, οι μαθητές της Β’ Λυκείου μπόρεσαν να κατανοήσουν περισσότερο κάποια σημεία της ενότητας που τους φαίνονταν πιο απαιτητικά. Όλοι ανεξαιρέτως δήλωσαν ότι θα ήθελαν να το επαναλάβουν. 

Θα ακολουθήσει διδασκαλία από τον Παπαδόπουλο Κωνσταντίνο, άριστο πρωτοετή φοιτητή Βιολογίας στο Πανεπιστήμιο της Κρήτης, απόφοιτο των Εκπαιδευτηρίων ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ, στα παιδιά της Γ’ Λυκείου.

Φωτογραφίες