Η βροχερή αυτή εβδομάδα υπήρξε καλή ευκαιρία για να μιλήσουμε για τα πρωτοβρόχια και να προσεγγίσουμε το νερό πολύπλευρα, εξυπηρετώντας τον 4ο Θεματικό Κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων «STEAM και ο κύκλος του νερού-υδροδυναμική».

Επιμέλεια: Ξένια Μαστρομιχάλη, Νηπιαγωγός

 

Αρχικά, διερευνήσαμε αν γνωρίζουν τα παιδιά τι συμβαίνει με τα σύννεφα, πού πάνε; Τα παιδιά παρατηρούσαν τα διαφορετικά είδη σύννεφων κάθε μέρα και προσπαθούσαν να μαντέψουν αν «αντέχουν» οι υδρατμοί να μείνουν μέσα στα σύννεφα ή είναι έτοιμοι να γίνουν και πάλι σταγόνες και να «πέσουν» με τη μορφή βροχήςΜεταμόρφωσαν εικαστικά τα σύννεφα σε ελέφαντες, γατούλες και κάστρα ενώ στην κουζίνα του Νηπιαγωγείου παρατηρήσαμε τις αλλαγές που συμβαίνουν στο νερό αν το βράσουμε και το καταψύξουμε, αλλά και τι συμβαίνει αν εξατμιστεί όλο το νερό από μια κατσαρόλα με αλατόνερο! Εξηγήσαμε και παίξαμε παιχνίδια με την εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση και συγκέντρωση. Όσο για τους κεραυνούςΠαιχνίδια των συννεφο-ομάδων «συν και πλην», αν και μας ενθουσιάζει η ιδέα να τους πετάει ο θυμωμένος Δίας από τον Όλυμπο.

Τραγουδήσαμε και χορέψαμε με τραγούδια με θέμα το νερό και προβληματιστήκαμε με τις φωτογραφίες παιδιών που κουβαλάνε από μακριά νερό ακάθαρτο προκειμένου να ικανοποιήσουν τις καθημερινές τους ανάγκες. Συνειδητοποιήσαμε πόσο σημαντικό  είναι το νερό για εμάς αλλά και για τα δέντρα και όλα τα πλάσματα γύρω μας. Ακόμα, μελετήσαμε τις διάφορες μορφές του νερού, σαν βροχή, λίμνη, ποτάμι, θάλασσα κτλ., μέσα από έργα τέχνης και κληθήκαμε να εντοπίσουμε μικρές λεπτομέρειες του κάθε πίνακα. Παίξαμε φωνολογικά παιχνίδια με τα γράμματα της λέξης «νερό» και φτιάξαμε σύνθετες λέξεις.

Φυσικά, δεν θα έλειπαν από μια βροχερή εβδομάδα, πληθώρα πειραμάτων για την απορροφητικότηταδιάλυσηδιαφάνειααντανάκλαση, διάθλαση κ.ά. Κάποια από αυτά δεν χάσαμε την ευκαιρία να τα επαναλάβουμε στο σπίτι!

Τα μάθαμε όλα… νεράκι!

Βίντεο & Φωτογραφίες