Μπορεί ο φετινός χειμώνας να είναι ένας από του πιο βροχερούς της τελευταίας δεκαετίας, αυτό όμως διόλου δεν πτοεί τα πάντοτε δραστήρια μέλη του Βιόκηπου, που βρίσκουν αφορμές για τη διεύρυνση των γνωστικών τους οριζόντων και την καλλιέργεια πολύτιμων δεξιοτήτων.  Περιμένοντας τη σπορά τους να καρποφορήσει, άφησαν για λίγο τα παρτέρια τους και επιδόθηκαν σε ενδιαφέρουσες δραστηριότητες μέσω των οποίων αποκόμισαν βιωματικές εμπειρίες.

Επιμέλεια: Νίκος Αντωνούρης, Φιλόλογος 

 

Στις τρεις διαδοχικές συναντήσεις μας οι μαθητές γνώρισαν την αξία της βιολογικής καλλιέργειας, ενημερωθήκαν για τις συνέπειες από τη μη συνετή χρήση των φυτοφαρμάκων και αντάλλαξαν επιχειρήματα στο πλαίσιο ενός ευσύνοπτου μαθητικού debate.  Στο τρίτο μέρος αυτής της περιβαλλοντικής εκπαιδευτικής παρέμβασης πήραν μία καλή γεύση από τον θαυμαστό κόσμο του σπουδαιότερου φυσικού επικονιαστή, της μέλισσας.  Φορώντας τη μελισσοκομική στολή τους οι μαθητές γνώρισαν τους «κατοίκους» μιας κυψέλης και τον ρόλο που επιτελεί ο καθένας. Με αυτόν τον τρόπο, κατάλαβαν τον κύκλο ζωής της εργάτριας και της βασίλισσας μέλισσας, τη θέση και την αξία του παρεξηγημένου κηφήνα στο μελίσσι, τους εχθρούς ενός μελισσιού, την αγάπη των μελισσών για το σκοτάδι, την προσκόλληση των μελισσών στη δουλειά και τον τρόπο διαδοχής των βασιλισσών.

Έπειτα, εξερεύνησαν τα μέρη μίας σύγχρονης κυψέλης (πλαίσια, κηρήθρες, αεραγωγοί κ.τ.λ.), χρησιμοποίησαν βασικά εργαλεία, όπως το καπνιστήρι και τη λαβίδα,  και συνειδητοποίησαν τις ευεργετικές ιδιότητες των μελισσοκομικών προϊόντων (βασιλικού πολτού, γύρης, πρόπολής και φυσικά του μελιού).

Με το πέρας της παρουσίασης, ακολούθησε ένας καταιγισμός εύστοχων ερωτήσεων: «Γιατί κρυσταλλώνει το μέλι; Έχει ημερομηνία λήξης; Ποιες ποικιλίες παράγονται στο νησί μας; Πώς γίνεται ο βασιλικός πολτός; Τι πρέπει να κάνω αν με τσιμπήσει μία μέλισσα;» Η αθρόα κινητοποίηση και το ενδιαφέρον που επέδειξαν οι μαθητές καθ’ όλη την διάρκεια της εκπαιδευτικής δράσης αποτελεί κίνητρο για την εκπόνηση περαιτέρω συναφών δραστηριοτήτων.

Φωτογραφίες