Η μάθηση και η εξέλιξη στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» είναι υπόθεση όλων, μαθητών και εκπαιδευτικών.

Επιμέλεια: Τίνα Νικολού, Καθηγήτρια της αγγλικής γλώσσας, M.Sc.

 

Η κ. Τίνα Νικολού, καθηγήτρια αγγλικών και συνεργάτιδα των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» από το 2015, παράλληλα με τις υποχρεώσεις της στο σχολείο ολοκλήρωσε με μεγάλη επιτυχία το μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου «Επιστήμες της Αγωγής – Εκπαίδευση με Χρήση Νέων Τεχνολογιών». Το τελευταίο εξάμηνο σπουδών εκπόνησε διπλωματική εργασία με τίτλο «Η χρήση και η αξιοποίηση του τεχνολογικού εργαλείου podcasting για τη διδασκαλία της Αγγλικής Γλώσσας στη δευτεροβάθμια σχολική εκπαίδευση».

Στο πλαίσιο αυτό, διενεργήθηκε εκπαιδευτική παρέμβαση με το Α2 τμήμα του Γυμνασίου, που χωρίστηκε σε δύο ομάδες (πειραματική ομάδα και ομάδα ελέγχου), και διήρκησε 16 διδακτικές ώρες. Η εκπαιδευτική παρέμβαση ακολούθησε συγκεκριμένο διδακτικό μοντέλο, που βασίζεται στις αρχές του εποικοδομισμού και η τεχνολογία podcasting χρησιμοποιήθηκε ως υποστηρικτικό εργαλείο. Οι μαθητές της πειραματικής ομάδας είχαν τη δυνατότητα να ακούν στο σπίτι τα podcasts που δημιουργήθηκαν από την ίδια την εκπαιδευτικό για τις ανάγκες του μαθήματος. Η πρόσβαση σε αυτά γινόταν μέσα από την πλατφόρμα Moodle των εκπαιδευτηρίων μας ή με απευθείας σύνδεση στην ιστοσελίδα podbean.com, όπου η εκπαιδευτικός είχε δημιουργήσει δικό της λογαριασμό και είχε αναρτήσει τα εκπαιδευτικά podcasts. Οι μαθητές, τόσο της πειραματικής ομάδας όσο και της ομάδας ελέγχου, συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια πριν και μετά την εκπαιδευτική παρέμβαση, τα οποία διερευνούσαν το προφίλ των μαθητών αναφορικά με το μαθησιακό τους στυλ και την εξοικείωσή τους με τις τεχνολογίες, τις στάσεις και τις πεποιθήσεις τους για το μάθημα των Αγγλικών καθώς και αν αυτές άλλαξαν μετά την εκπαιδευτική παρέμβαση και τη χρήση του τεχνολογικού εργαλείου. Ακόμα, διερευνήθηκε η κινητοποίηση των μαθητών και πόσο αυτή αυξήθηκε με τη χρήση του podcast. Τέλος, οι δύο ομάδες (πειραματική και ελέγχου) έγραψαν κουίζ αξιολόγησης προκειμένου να διερευνηθεί αν κατακτήθηκαν οι διδακτικοί στόχοι που σχετίζονται με την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων και κατά πόσο η πειραματική ομάδα είχε καλύτερες επιδόσεις με τη χρήση της τεχνολογίας podcasting. Εδώ, πρέπει να σημειώσουμε ότι οι μαθητές συνεργάστηκαν άψογα και ήταν ιδιαίτερα χαρούμενοι που συμμετείχαν στο έργο αυτό. Ο ενθουσιασμός τους τόσο για το τεχνολογικό εργαλείο, όσο και για την συμμετοχή τους στην έρευνα ενδέχεται να επηρέασε θετικά τα αποτελέσματα.

 

Τα αποτελέσματα της έρευνας είχαν ιδιαίτερη σημασία και η επεξεργασία τους ανέδειξε πως όλα τα μαθησιακά στυλ ωφελήθηκαν από τη χρήση του podcast. Αυτό αποτέλεσε μία καινοτομία για τα ελληνικά δεδομένα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και η εργασία αυτή αρίστευσε. Η κ. Νικολού έχει δημοσιεύσει μέρος της εργασίας της στο ακαδημαϊκό περιοδικό «Νέος Παιδαγωγός». Τρία ακόμα ακαδημαϊκά άρθρα θα δημοσιευθούν τον Σεπτέμβριο σε ελληνικά και ξενόγλωσσα περιοδικά. Η κ. Νικολού είναι υποψήφια για υποτροφία και διδακτορικό και ως αποτέλεσμα της αριστείας, το πανεπιστήμιο Αιγαίου, στο πλαίσιο επιμορφωτικού εργαστηρίου που διοργανώνει, της ζήτησε κάνει μια εισήγηση και να παρουσιάσει το τεχνολογικό εργαλείο podcasting σε εν ενεργεία εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Δωδεκανήσου, στις 7 Ιουνίου 2017.