Πώς μπορεί μια βιωματική δράση, πέρα από την εξυπηρέτηση στόχων του γραπτού λόγου, να συμβάλει και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων προφορικού λόγου και επικοινωνίας; Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’ Δημοτικού, στο πλαίσιο της γνωριμίας τους με στοιχεία του λαϊκού πολιτισμού, διοργάνωσαν τη δική τους «έκθεση λαογραφικών αντικειμένων».
Επιθμέλεια: Ζωή Ζαΐρη, Εκπαιδευτικός
Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων μας, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γλώσσας και στην ενότητα «Μες στο μουσείο» διοργάνωσαν τη δική τους «έκθεση λαογραφικών αντικειμένων». Τα παιδιά επέλεξαν, με τη βοήθεια των οικογενειών τους, αντικείμενα παλιότερης εποχής από τους τόπους καταγωγής τους και τα έφεραν στο σχολείο, προκειμένου αυτά να αποτελέσουν τα εκθέματα του δικού τους πρωτότυπου μουσείου. Παράλληλα, στο πλαίσιο της δράσης, εξασκήθηκαν στη δημιουργία αφίσας, πρόσκλησης και λεζάντας. Η βιωματική αυτή δράση πέρα από την εξυπηρέτηση στόχων του γραπτού λόγου συνέβαλε και στην καλλιέργεια δεξιοτήτων προφορικού λόγου και επικοινωνίας.
Τα παιδιά μας με ενθουσιασμό μοιράστηκαν την ιδέα της έκθεσης με τις οικογένειές τους, οι οποίες την «αγκάλιασαν». Έτσι, την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου, έφθασαν στο Σχολείο μας κειμήλια και αντικείμενα από οικογενειακά αρχεία, δίνοντας στους μαθητές μας την ευκαιρία να μάθουν για την ιστορία, τα έθιμα και τον τρόπο ζωής των προγόνων τους.
Στην έκθεση των παιδιών περιηγήθηκαν μαθητές και εργαζόμενοι από όλες τις βαθμίδες και τις υπηρεσίες του σχολείου μας.
Ευχαριστούμε θερμά τις οικογένειες των μαθητριών και των μαθητών της Β’ Δημοτικού για τη ζεστασιά και την προθυμία να «αγκαλιάσουν» κάθε εκπαιδευτική πρωτοβουλία, που στοχεύει στην ολόπλευρη εκπαίδευση των παιδιών τους.