«Μπες μες στα παπούτσια μου» (στίχοι)

Ρεφρέν

Μπες μες στα παπούτσια μου

Μπες μες στα παπούτσια μου

Μπες μες στα παπούτσια μού λες

Μα δεν καταλαβαίνω τι θες

 

Τα παπούτσια μου είναι μικρά

Δεν σου χωράνε!

Τα δικά σου είναι μεγάλα

Με πατάνε!

Νιώθω σε κάθε μου βήμα χαρά

Ίσως λύπη καμία φορά (δις)

 

Ρεφρέν

Μπες μες στα παπούτσια μου

Μπες μες στα παπούτσια μου

Μπες μες στα παπούτσια μού λες

Μα δεν καταλαβαίνω τι θες

 

Θέλω με φίλους να τρέξω, να παίξω

Να μη βαριέμαι!

Ακίνητος να μείνω πολύ

Δεν κρατιέμαι!

Αφού είμαι παιδί, τώρα μαθαίνω

Εσύ εξηγείς, εγώ τα μπερδεύω (δις)

 

Ρεφρέν

Μπες μες στα παπούτσια μου

Μπες μες στα παπούτσια μου

Μπες μες στα παπούτσια μου σου λέω!

Μπες μέσα στον κόσμο μου είν’ ωραίος (δις)

 

Μπες μέσα στον κόσμο μου είν’ ωραίος (δις)

Μπες μες στα παπούτσια μου…

 

Συντελεστές:

Τμήματα: «Μαγικά Μολύβια», «Άγγελοι των κοχυλιών»

Εκπαιδευτικοί: Μαράντου Σταυρούλα, Μαστρομιχάλη Πολυξένη, Μιχαέλα Τριανταφύλλα, Αγγελική Νομικαρίου

Μουσικοί: Χατζής Γιάννης: μελωδία, Ξανθόπουλος Γιώργος: ενορχήστρωση, ηχοληψία

Βίντεοκλιπ: Γιώργος Μυστιλόγλου

 

 

Τα τμήματα του Νηπιαγωγείου μας, δημιούργησαν και φέτος το δικό τους τραγούδι και συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό του European School Radio «Κάν’ το ν’ ακουστεί 2025», στον οποίο κατέκτησαν την 6η Θέση.

Σκοπός του διαγωνισμού:

Ο διαγωνισμός έχει ως στόχο να ενισχύσει:

  • την έκφραση των μαθητών μέσω του ραδιοφώνου,
  • τη δημιουργικότητα και τη συνεργασία,
  • την ευαισθητοποίηση σε κοινωνικά ή περιβαλλοντικά θέματα,
  • την προώθηση της θετικής επικοινωνίας και του σεβασμού.

Το τραγούδι μας είναι εμπνευσμένο από το παραμύθι «Τα παπούτσια των άλλων» της Άλκηστης Χαλικιά (εκδόσεις Ίκαρος). Μέσα από αυτό, πραγματευόμαστε την αξία της ενσυναίσθησης, δηλαδή την ικανότητα να κατανοούμε τόσο τα δικά μας συναισθήματα όσο και των άλλων.

Στις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε με αφορμή το βιβλίο, τα παιδιά άρχισαν να χρησιμοποιούν τη μεταφορική φράση «μπες μες στα παπούτσια μου», για να παροτρύνουν τους άλλους να τα καταλάβουν. Συχνά, εξέφραζαν τα συναισθήματά τους προς γονείς, αδέλφια, εκπαιδευτικούς και φίλους, περιγράφοντας τις δυσκολίες στην επικοινωνία και την κατανόηση των αναγκών τους. Τα παιδιά γνώρισαν διαφορετικά είδη παπουτσιών και τις ονομασίες τους. Η δράση μας έγινε βιωματική, καθώς τους προσφέραμε ποικιλία παπουτσιών (αθλητικά, παντόφλες, πέδιλα, ψηλοτάκουνα, αρβύλες, παπούτσια «bowling», σαγιονάρες κλπ.). Οι μαθητές «βγήκαν» από τα δικά τους παπούτσια, προσπαθώντας να υποθέσουν, να περιγράψουν ποιος τα φοράει, πού, πότε και πώς νιώθει φορώντας τα και αναρωτήθηκαν, επίσης, για τις ιστορίες που μπορεί να κρύβουν.

Τα παιδιά δυσκολεύονταν να κατανοήσουν τη σκοπιά των ενηλίκων. Εστίαζαν κυρίως στα δικά τους συναισθήματα σε διάφορες καταστάσεις, όπως όταν οι γονείς ή οι εκπαιδευτικοί τα μάλωναν, εκφράζοντας λύπη, θυμό, απογοήτευση ή αδικία. Λόγια που δεν χωρούν σε ένα νούμερο παπουτσιών και έχουν διπλή ανάγνωση – τόσο από τα παιδιά όσο και από τους ενήλικες. Αυτά τα λόγια τα «ντύσαμε» μουσικά με τη συνοδεία της αγαπημένης μας κιθάρας, τραγουδώντας τους στίχους άλλοτε με γρήγορο και άλλοτε με αργό ρυθμό. Έτσι, αποφασίσαμε από κοινού ότι το τραγούδι μας θα έχει και τα δύο! Λίγο αργό και λίγο γρήγορο… όπως κι εμείς: διαφορετικό, μοναδικό!

Η Διεπιστημονική Ομάδα του Κέντρου Συμβουλευτικής «Ανάδρασις» των Εκπαιδευτηρίων «ΡOΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», πραγματοποίησε, επίσης, δύο ημερίδες μαζί με τους γονείς, με θέματα:

Τέλος, την περίοδο της επετείου του Πολυτεχνείου, προσκαλέσαμε τους γονείς στις τάξεις μας για να δημιουργήσουν μαζί με τα παιδιά την κούκλα της «Ελευθερίας και της Δημοκρατίας». Η κούκλα αυτή «ακούει» τις ανάγκες κάθε μέλους της οικογένειας, ώστε να βρίσκονται ειρηνικές και δημοκρατικές λύσεις, δίκαιες και ικανοποιητικές για όλους.

Ευχόμαστε να απολαύσετε το τραγούδι μας!