Πώς γίνεται ένας πίνακας να κάνει τον καθένα μας να αισθάνεται τελείως διαφορετικά; Γιατί ορισμένοι πίνακες μυρίζουν και άλλοι έχουν γεύση; Πώς μπορούμε με την αφή μας να αντιληφθούμε ένα έργο τέχνης; Γίνεται να ακούσουμε τον παφλασμό της θάλασσας μέσα από ένα πίνακα; Αυτά και άλλα πολλά μάς απασχόλησαν και θα συνεχίσουν να μας απασχολούν και την επόμενη εβδομάδα στο Νηπιαγωγείο μας!
Επιμέλεια: Καλλιόπη Στρατήγη, Εκπαιδευτικός
Θεματική της εβδομάδας αυτής στο Νηπιαγωγείο και τον Παιδικό Σταθμό ήταν οι αισθήσεις μέσα στην Τέχνη. Αφού μιλήσαμε με τα παιδιά για τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε την τέχνη αλλά και τους πίνακες ζωγραφικής, συζητήσαμε για τις αισθήσεις και τη σπουδαιότητά τους στην τέχνη.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Νηπιαγωγείου και του Παιδικού Σταθμού των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» επισκέφτηκαν την Τρίτη 6 Φεβρουαρίου το Δημοτικό θέατρο Ρόδου και παρακολούθησαν τη θεατρική παράσταση «Ο Τρομάρας», του Γεώργιου Βιζυηνού. Ένας ήρωας με τρελά καρδιοχτύπια και έναν εσωτερικευμένο φόβο για τους ανθρώπους αλλά και τη ζωή γενικότερα.
Οι ηθοποιοί της μουσικοκινητικής παράστασης περιπλανιούνται σαν πειρατές μέσα στη θάλασσα. Τι μπορεί να ψάχνουν; Πώς γίνεται, άραγε, μια νότα μουσικής θάρρος και αλήθεια; Πώς παίζουν σώμα και ψυχή μέσα στα παραμύθια; Πώς βρέθηκε ο Τρομάρας και η Ζωή πάνω σε αυτή τη σχεδία;
Η πορεία του Τρομάρα από το σκοτάδι του φόβου, να βγει στη χαρά της ζωής, είναι ένα ταξίδι αυτογνωσίας. Ο ήρωας της παράστασης, υπερνικώντας τα εμπόδια, κερδίζει την αυτοεκτίμηση, την αποδοχή αλλά και την αγάπη.
Μέσω της συγκεκριμένης θεατρικής παράστασης τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι ο φόβος μπορεί πάντα να υπάρχει, αλλά ο θαρραλέος δεν είναι αυτός που δεν φοβάται, αλλά εκείνος που προσπαθεί να αντιμετωπίσει τον κάθε του φόβο και προχωρά. Εξάλλου όπως μας είπε και ο πρωταγωνιστής της παράστασης: «ένα βήμα τη φορά, η ζωή μας προχωρά».