Συνέντευξη από τον Διευθυντή Οργάνωσης & Διοίκησης των Εκπαιδευτηρίων κ. Τσίννα Βλάση, με την ευκαιρία του 20ού χρόνου λειτουργίας του σχολείου.

Επιμέλεια: Λίζα Γ. Τσοπανάκη
 
 

Τα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» έχουν τη δική τους ξεχωριστή διαδρομή. Μια διαδρομή με επιτεύγματα, καινοτομίες και επιτυχίες που τα έκαναν γνωστά σε ολόκληρη την Ελλάδα και τα κατέταξαν ανάμεσα στα καλύτερα σχολεία της χώρας. Εισέρχονται στον 20ό χρόνο λειτουργίας τους και μετράνε πάνω από 1.100 αποφοίτους, με πάρα πολλούς από αυτούς να κάνουν εξαιρετικές καριέρες.

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη του κ. Τσίννα Βλάση, ενός από τους Διευθυντές των Εκπαιδευτηρίων, μαθαίνουμε για την ιστορία, την ταυτότητα, τους εκπαιδευτικούς και τη δομή του προγράμματος αυτού του σχολείου που συνεχίζει να γράφει μία σημαντική πορεία στον χώρο της εκπαίδευσης.

K. Τσίννα, ποια ακριβώς είναι η ιδιότητά σας στα Εκπαιδευτήρια ­«ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»;
Κατ’ αρχάς, ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σας και τη δυνατότητα που μου δίνετε, μέσα από τη συνέντευξη αυτή, να σας μιλήσω για το σχολείο μας. Είμαι Διευθυντής Οργάνωσης και Διοίκησης στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» και καθηγητής Φυσικής. Ταυτόχρονα, είμαι Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ Α.Ε.» στην οποία το σχολείο ανήκει. Συγκαταλέγομαι στα στελέχη των Εκπαιδευτηρίων ουσιαστικά πριν από την ίδρυσή τους, αφού βρίσκομαι στον στενό πυρήνα που συνέλαβε την ιδέα, πριν 23 χρόνια και, στη συνέχεια, δημιούργησε και ανέπτυξε το σχολείο αυτό.

Πότε ακριβώς ξεκίνησε η ιδέα της δημιουργίας του σχολείου και πώς υλοποιήθηκε;
Αυτό έχει πραγματικά ενδιαφέρον. Οι δημιουργοί και οι συντελεστές του σχολείου, είμαστε στο σύνολό μας εκπαιδευτικοί. Εργαζόμασταν για πολλά χρόνια στην εκπαίδευση πριν από αυτό το εγχείρημα. Μέσα από την καθημερινότητά μας, είχαμε αφουγκραστεί την ανάγκη που είχε ο τόπος μας για ένα ποιοτικό ιδιωτικό σχολείο, ανάγκη που ταίριαζε απόλυτα και στα δικά μας όνειρα. Έτσι, τον Νοέμβριο του 2000, ξεκινήσαμε με ένα όραμα: Να δημιουργήσουμε στη Ρόδο ένα ξεχωριστό καινοτόμο, σύγχρονο σχολείο. Ένα σχολείο που να καλλιεργεί δεξιότητες ζωής και να καλύπτει κάθε ανάγκη των παιδιών, μαθησιακή και συναισθηματική. Ξεκινήσαμε να αποκτούμε τεχνογνωσία από άλλα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού, να σχεδιάζουμε, να προγραμματίζουμε και να υλοποιούμε. Τον Σεπτέμβριο του 2003, το σχολείο άνοιξε τις πόρτες του, για να υποδεχθεί τους πρώτους μαθητές του. Ασφαλώς, οι δυσκολίες και τα εμπόδια ήταν πάρα πολλά. Ωστόσο, το όραμά μας και το μεράκι μας, χαλύβδωσαν κι άλλο τη θέλησή μας. Έτσι, τα Εκπαιδευτήρια στήθηκαν και σταδιακά αναπτύχθηκαν με τη στήριξη της κοινωνίας που μας αγκάλιασε με πολλή αγάπη, παρά τις δυσκολίες που βίωσε η χώρα μας, ειδικά την περίοδο των τελευταίων ετών. Επεκταθήκαμε σε έκταση και δραστηριότητες. Η αναγνώριση από την κοινωνία είναι μεγάλη.

Ποια στοιχεία πιστεύετε ότι αποτελούν σήμερα την ταυτότητα των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»; 
Τα Εκπαιδευτήριά μας περιλαμβάνουν Παιδικό Σταθμό, Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο και Γενικό Λύκειο. Το υψηλού επιπέδου διδακτικό έργο, η πολυδιάστατη φροντίδα στον μαθητή, η έμφαση σε καινοτόμα προγράμματα, οι επιλεγμένες σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας και αξιολόγησης, η αποτελεσματική αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία καθώς και η αδιάλειπτη προσφορά στην τοπική κοινωνία, θα έλεγα ότι συνιστούν τα κύρια χαρακτηριστικά στοιχεία της ταυτότητας των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ». 

Ποια θα λέγατε ότι είναι η «αποστολή» των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»;
Το «μότο» με το οποίο ξεκινήσαμε και συνεχίζουμε να πορευόμαστε είναι: «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» – Αναδεικνύει αξίες! Αυτό υπηρετούμε και προσπαθούμε να κάνουμε από την αρχή. Υποστηρίζουμε την εκπαιδευτική πορεία των μαθητριών και μαθητών, σε ένα ασφαλές και φιλικό περιβάλλον αποδοχής και φροντίδας. Αποβλέπουμε στην καλλιέργεια ενεργών και κριτικά σκεπτόμενων ατόμων. Επιδιώκουμε να εφοδιάσουμε τα νέα παιδιά με συνεκτικό και επαρκές σώμα γνώσεων, με ανεπτυγμένες ικανότητες και καλλιεργημένες στάσεις, ώστε να είναι κατάλληλα προετοιμασμένα να ζήσουν στο αυριανό απαιτητικό, πλέον, περιβάλλον.

Τι περιλαμβάνουν οι εγκαταστάσεις των Εκπαιδευτηρίων; 
Τα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» στεγάζονται μέσα στην πόλη της Ρόδου, σε έναν λειτουργικό και άρτια εξοπλισμένο χώρο. Το campus είναι περίπου 20 στρέμματα. Τα κτηριακά συγκροτήματα είναι σύγχρονα και με αυστηρές προδιαγραφές ποιότητας. Ο συνολικός σχεδιασμός, η δόμηση και η λειτουργικότητα των εγκαταστάσεων διαμορφώνουν κλίμα καλής διάθεσης, χαράς και δημιουργίας, όπως αρμόζει σε έναν ποιοτικό χώρο εκπαίδευσης. Οι εξοπλισμένες αίθουσες διδασκαλίας, τα οργανωμένα εργαστήρια, οι αίθουσες χορού, τα μουσικά και καλλιτεχνικά εργαστήρια, η βιβλιοθήκη, το αναγνωστήριο, η αίθουσα θεάτρου και πολλαπλών χρήσεων, το αμφιθέατρο, οι αίθουσες ρομποτικής και τεχνολογίας, αποτελούν μέρος των σύγχρονων εγκαταστάσεών μας. Κάθε παιδί βρίσκει πραγματικά ό,τι θα μπορούσε να ονειρευτεί.

Στις εγκαταστάσεις μας περιλαμβάνεται το αθλητικό κέντρο «ΡΟΔΙΩΝ άθλησις» που κατασκευάστηκε το 2009. Διαθέτει κλειστό σύγχρονο γήπεδο μπάσκετ και βόλεϊ, θερμαινόμενο κολυμβητήριο, γήπεδα ποδοσφαίρου, και αίθουσες χορού και καλλιτεχνικών. Πολύ πρόσφατα κατασκευάστηκαν τρία υπερσύγχρονα γήπεδα padel – tennis, εγκαινιάζοντας στη Ρόδο το μοναδικό αυτό παιχνίδι. Μπορούν να τα δοκιμάσουν παίζοντας μικροί και μεγάλοι, είτε είναι μέλη του «ΡΟΔΙΩΝ άθλησις», είτε όχι.

Ποιες είναι οι υποστηρικτικές υπηρεσίες που παρέχονται στο σχολείο; 
Μετά τη σταδιακή τους ανάπτυξη, σήμερα, τη λειτουργία των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» συνεπικουρούν: το αθλητικό και πολιτιστικό κέντρο «ΡΟΔΙΩΝ άθλησις», τα εκπαιδευτικά κέντρα «ΡΟΔΙΩΝ μάθησις», που περιλαμβάνουν κέντρα ξένων γλωσσών και φροντιστήρια Β/θμιας εκπαίδευσης, τα καλοκαιρινά προγράμματα «Summer School ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», το κέντρο ψυχολογικής υποστήριξης και αντιμετώπισης μαθησιακών δυσκολιών «ΡΟΔΙΩΝ ανάδρασις», το μουσικό ωδείο «ΡΟΔΙΩΝ ωδείον» και τα κέντρα δημιουργικής απασχόλησης «ΚΔΑΠ-ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ». Αξίζει να σημειώσουμε ότι όλες αυτές τις υπηρεσίες, μπορούν να απολαμβάνουν όλα τα παιδιά, με σχετική εγγραφή τους, είτε είναι μαθητές των Εκπαιδευτηρίων είτε όχι. Ενδεικτικά αναφέρω ότι τα κέντρα «ΡΟΔΙΩΝ μάθησις» έχουν μαθητές από απομακρυσμένες περιοχές και νησιά, εφόσον αξιοποιούμε πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Θα ήθελα, επίσης, να αναφερθώ στο γραφείο κίνησης και στα σχολικά λεωφορεία. Η μεταφορά από και προς τα Εκπαιδευτήρια γίνεται με ασφάλεια με 11 ιδιόκτητα λεωφορεία, πιστοποιημένα για μεταφορά παιδιών. 

Πώς επιλέγονται και επιμορφώνονται οι εκπαιδευτικοί και το προσωπικό του «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»; 
Οι εργαζόμενοι στον Όμιλό μας πλησιάζουν τους διακόσιους. Από την άποψη αυτή, νιώθουμε ικανοποίηση, επειδή παρέχουμε εργασία σε ένα μεγάλο πλήθος ανθρώπων. Πρόσφατα, πραγματοποιήθηκαν διαδικασίες αξιολόγησης από εξωτερικό φορέα, τόσο του εργασιακού κλίματος όσο και των διαδικασιών που εφαρμόζονται από τη διοίκηση, προκειμένου να υπάρχει συνεχής βελτίωση όπου χρειάζεται. 
Οι εκπαιδευτικοί έχουν νευραλγικό ρόλο, αφού επιτελούν το κύριο έργο. Στα Εκπαιδευτήριά μας, θα έλεγα ότι είναι ξεχωριστοί, γιατί είναι επιλεγμένοι. H επιλογή τους γίνεται με βάση την επιστημονική κατάρτιση, την πολύπλευρη ενημέρωση, τις διακρίσεις και κυρίως την αγάπη για το λειτούργημα του εκπαιδευτικού.

Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί μας (70%) έχουν πάνω από δέκα έτη εκπαιδευτικής εμπειρίας, ενώ πολλοί από αυτούς ασκούν το έργο τους κοντά μας από την πρώτη μέρα λειτουργίας του σχολείου. Αυτό από μόνο του νομίζω ότι λέει αρκετά πράγματα. Ένα σημαντικότατο ποσοστό της τάξεως του 60% διαθέτουν μεταπτυχιακούς τίτλους σπουδών.

Οι προσπάθειες που κάνουν οι νηπιαγωγοί, οι δάσκαλοι και οι καθηγητές, όπως η συστηματική δουλειά, η φροντίδα σε κάθε παιδί και ο ζήλος που δείχνουν για τη δουλειά τους, είναι αξιέπαινες. Το σχολείο δίνει κίνητρα, αυτονομία, κατάλληλο κλίμα και, θα έλεγα, έμπνευση, για να αναπτύξει κάθε εκπαιδευτικός τις δυνατότητες που έχει. Το σημαντικό, όμως, είναι ότι υπάρχει συνεχής επιμόρφωση. Η εκπαίδευση τα τελευταία χρόνια, ξέρετε, έχει αλλάξει ραγδαία. Οι νέες τεχνολογίες έχουν εισέλθει παγκοσμίως δυναμικά στην εκπαιδευτική διαδικασία, αλλάζοντας εντελώς τις μεθόδους, τις διαδικασίες και τις προσεγγίσεις που πρέπει να γίνονται στις νέες γενιές.

Η χώρα μας έχει μείνει πίσω σε αυτό. Οι εκπαιδευτικοί μας, όμως, ενημερώνονται και επιμορφώνονται συνεχώς, κρατώντας σταθερά πρωτοπόρο το σχολείο μας.

Μεγάλος αριθμός εργαζομένων στελεχώνει τις διοικητικές και βοηθητικές υπηρεσίες των Εκπαιδευτηρίων μας. Η επιλογή των κατάλληλων ανθρώπων στις κατάλληλες θέσεις, η συνεχής εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση και η συστηματική τους εργασία, διασφαλίζουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Θα ήθελα από τον ρόλο του Διευθύνοντος Συμβούλου να ευχαριστήσω και δημόσια όλους τους ανθρώπους που εργάζονται ευσυνείδητα στον Εκπαιδευτικό μας Όμιλο.

Πώς διαμορφώνονται τα Προγράμματα Σπουδών του σχολείου; 
Αυτή είναι μια ενδιαφέρουσα ερώτηση. Θα έλεγα ότι χρειάζεται μια ολόκληρη συνέντευξη για μια πλήρη ανάλυση. Θα αναφερθώ, ωστόσο, σε κάποια χαρακτηριστικά του προγράμματος. Τα Εκπαιδευτήριά μας έχουν ένα σαφή προσανατολισμό προς τη μάθηση. Η μάθηση, κατά τη δική μας θεώρηση, δεν περιορίζεται στην οικοδόμηση βασικών γνώσεων που αφορούν μόνο το τυπικό σχολικό περιβάλλον, αλλά επεκτείνονται και σε αυτές που αφορούν στην καθημερινή εμπειρία ζωής.

Το πρόγραμμα σπουδών σχεδιάστηκε σε δύο ζώνες, ώστε να μπορεί να υπερκαλύπτει τις ιδιαίτερες προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντα κάθε μαθητή. Η πρώτη ζώνη περιλαμβάνει το «Εμπλουτισμένο Βασικό Πρόγραμμα» (κρατικό και πρόσθετο πρόγραμμα μαθημάτων), ενώ η δεύτερη ζώνη περιλαμβάνει το «Πρόγραμμα πρόσθετων Δραστηριοτήτων», που συμπληρώνει τη γνωστική, συναισθηματική και σωματική ανάπτυξη των παιδιών. Το πρόγραμμα, ασφαλώς, διαφοροποιείται στις λεπτομέρειές του, ανάλογα με τη βαθμίδα, τις ηλικιακές και μαθησιακές ανάγκες κάθε παιδιού. Τέλος, η συστηματική διδασκαλία των ξένων γλωσσών οδηγεί τις μαθήτριες και τους μαθητές στην απόκτηση πιστοποιήσεων από διεθνείς οργανωμένους φορείς.

Αν θα έπρεπε να δώσω δύο μόνο λέξεις που χαρακτηρίζουν το πρόγραμμα σπουδών μας, θα έλεγα ότι είναι η ευελιξία και η αποτελεσματικότητα. 

Πόσο «πετυχαίνουν» οι μαθητές και οι απόφοιτοι του σχολείου; 
Εισερχόμαστε στο 20ο έτος λειτουργίας μας και «μετράμε» πάνω από 1.100 αποφοίτους που πραγματικά ξεχωρίζουν. Είναι εντυπωσιακές οι πορείες που έχουν κάνει πολλοί απόφοιτοί μας στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό με αξιοζήλευτες καριέρες. Οι βάσεις που έχτισαν από το σχολείο, δημιούργησαν στέρεο υπόβαθρο, που τους βοήθησε στην ακαδημαϊκή τους πορεία και στην επαγγελματική τους ζωή. Είναι πραγματικά συγκινητικό να το ακούμε αυτό από τα ίδια τα παιδιά και τις οικογένειές τους, τώρα που είναι πια επιτυχημένοι επαγγελματίες ή ολοκληρωμένοι επιστήμονες. 

Από την άλλη, τα αποτελέσματα των τελειοφοίτων μας στις πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν έναν ακόμα δείκτη της ποιοτικής εργασίας στο σχολείο. Η σύγκριση των επιδόσεων των μαθητών της Γ’ Λυκείου των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα με τις αντίστοιχες επιδόσεις των μαθητών των υπολοίπων Λυκείων της χώρας, μάς κατατάσσει ανάμεσα στα σχολεία με τα καλύτερα αποτελέσματα. Αξίζει, επίσης, να επισημανθεί ότι τα ποσοστά επιτυχίας των μαθητών των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» στις εξετάσεις γλωσσομάθειας (αγγλικών, γερμανικών και γαλλικών) είναι ιδιαίτερα υψηλά. 

K. Τσίννα, εφέτος εισέρχεστε στο 20ό έτος λειτουργίας των Εκπαιδευτηρίων. Πώς αισθάνεστε για αυτό και πώς βλέπετε το μέλλον του Εκπαιδευτικού σας Ομίλου; 
Πρώτα από όλα, θέλω να ευχαριστήσω τους γονείς και την κοινωνία που μας εμπιστεύτηκαν όλα αυτά τα χρόνια, ό,τι πολυτιμότερο έχουν, τα ίδια τα παιδιά τους. Νιώθω συγκίνηση κάθε φορά που κάποιος απόφοιτος του σχολείου μάς επισκέπτεται, μας μιλάει για την καριέρα και τα επιτεύγματά του. Κάποιοι παλιοί μας μαθητές είναι ήδη γονείς του σχολείου και αυτό μας δημιουργεί πολύ όμορφα συναισθήματα. Νιώθουμε, επίσης, δικαίωση για τις επιλογές μας. Καλές πρακτικές που τα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» εφάρμοσαν πρώτα, αποτελούν εισηγήσεις που προτείνεται να γενικευθούν και να εφαρμοστούν στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας, ενώ αρκετά ήδη έχουν υιοθετηθεί.

Η αγάπη με την οποία μάς αγκάλιασε η κοινωνία όλα αυτά τα χρόνια, μας δίνει δύναμη και έμπνευση να συνεχίσουμε το εκπαιδευτικό έργο που παράγεται από την αρχή που ξεκινήσαμε, το μακρινό πια 2003. Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στις νέες τεχνολογίες και την αξιοποίησή τους στην εκπαιδευτική πρακτική. Θέλουμε να παραμείνουμε ο εκπαιδευτικός φορέας που τολμά, καινοτομεί και πρωτοπορεί. Όλοι οι άνθρωποι του σχολείου, δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε αδιάλειπτα την προσπάθεια, ανεβάζοντας ακόμα ψηλότερα τον πήχη.

Τα 20 χρόνια, λοιπόν, είναι μια γιορτή για όλους. Μαθητές, γονείς, απόφοιτους, εκπαιδευτικούς, προσωπικό, και διοίκηση. Εξάλλου, στο σχολείο αυτό, κάθε μέρα είναι γιορτή. Γιορτάζει η παιδεία. Τα χαμόγελα είναι πλατιά. Τα παιδιά χαίρονται. Τα μυαλά καλλιεργούνται, τα φτερά ανοίγουν. Κάθε προσπάθεια και πρωτοβουλία μάς υπόσχονται ένα καλύτερο αύριο.

Κ. Τσίννα, σας ευχαριστούμε για αυτήν την ενδιαφέρουσα συνέντευξη. 
Κι εγώ σας ευχαριστώ!

Πηγή: Η ταυτότητα και τα χαρακτηριστικά των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» | Η ΡΟΔΙΑΚΗ (rodiaki.gr)