Στο πλαίσιο του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος και συγκεκριμένα στην ενότητα «Προσανατολισμός», οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β΄ Δημοτικού πραγματοποίησαν διάφορες δράσεις στον χώρο του σχολείου, με σκοπό να ασκηθούν στον στοιχειώδη προσανατολισμό και την εύρεση των σημείων του ορίζοντα.

Επιμέλεια: Δώρα Σακαγιάννη & Παναγιώτα Σωτηρίου, Εκπαιδευτικοί

 

Οι συγκεκριμένες δράσεις πραγματοποιήθηκαν από την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου μέχρι την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά συζήτησαν πρώτα στην τάξη με την εκπαιδευτικό τους τι είναι ορίζοντας και ποια είναι τα τέσσερα σημεία του με τη συμβολή εικόνων και βίντεο, ενώ στη συνέχεια οδηγήθηκαν στον χώρο του προαυλίου (συγκεκριμένα στο γήπεδο μπάσκετ και το 3χ3), προκειμένου να προσανατολιστούν με τη βοήθεια της σκιάς τους.

Την επόμενη ημέρα, οι μαθητές είδαν και περιεργάστηκαν από κοντά μία πραγματική πυξίδα, έφτιαξαν τη δική τους με χαρτόνι και μέσω του Google Earth και της ενσωματωμένης πυξίδας του έμαθαν τι σημαίνει «κινούμαι δυτικά, ανατολικά κ.ο.κ.» Τέλος, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β’ Δημοτικού κατευθύνθηκαν και πάλι προς το προαύλιο του σχολείου, όμως αυτή τη φορά προσπάθησαν να προσανατολιστούν με τη βοήθεια της πυξίδας τους σύμφωνα με τις οδηγίες ενός φύλλου εργασίας, το οποίο είχαν μαζί τους.

Μέσω των παραπάνω δράσεων μάς δόθηκε η ευκαιρία να μάθουμε βιωματικά πώς να προσανατολιζόμαστε στο σχολείο μας αλλά και οπουδήποτε αλλού βρισκόμαστε, με τη βοήθεια της σκιάς ή της πυξίδας μας.

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τον προσανατολισμό και διασκέδασαν αρκετά, μαθαίνοντας παράλληλα πολύ σημαντικές έννοιες του χώρου.

Φωτογραφίες