Με υπερηφάνεια και καμάρι παρακολουθούμε την επαγγελματική πορεία απόφοιτων μαθητών των Εκπαιδευτηρίων μας, οι οποίοι διαπρέπουν σε πανεπιστήμια της Ελλάδας και του εξωτερικού. Ο Ευγένιος Κορναρόπουλος υπήρξε από τους πρώτους μαθητές των Eκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ». Πλέον, ασχολείται με την Εφαρμοσμένη Κρυπτογραφία και βρίσκεται στο University of California – Berkeley ως μεταδιδακτορικός ερευνητής.

 

Ο Ευγένιος ήταν στην πρώτη γενιά αποφοίτων του 2005. Ξεχώρισε για το ήθος, την ακεραιότητα και την εργατικότητά του. Δραστήριος με ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων, ευαισθητοποιημένος και μεθοδικός. Εξωστρεφής, σοβαρός και συγκροτημένος, με ιδιαίτερες οργανωτικές και ηγετικές ικανότητες, διαπιστώσαμε, όσοι τον είχαμε μαθητή, ότι θα μπορούσε να διαπρέψει. Οι προβλέψεις μας φαίνεται ότι… δεν ήταν άστοχες.

Ο Ευγένιος δέχτηκε με μεγάλη χαρά να απαντήσει σε ερωτήσεις που αφορούν μεταξύ άλλων την επαγγελματική του σταδιοδρομία και την επιρροή των καθηγητών του, ενώ δεν παρέλειψε να δώσει συμβουλές σε όσους θελήσουν να ακολουθήσουν τον τομέα του.

  • Ποια είναι η δική σου επιστημονική πορεία και πώς νιώθεις με αυτήν;

Ο τομέας μου είναι η Επιστήμη Υπολογιστών και πιο συγκεκριμένα η Εφαρμοσμένη Κρυπτογραφία. Έκανα τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές μου σπουδές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης και τις διδακτορικές μου σπουδές στο Πανεπιστήμιο Brown University στην Αμερική. Τώρα, βρίσκομαι στο University of California – Berkeley ως μεταδιδακτορικός ερευνητής.

Η επιστημονική κατάρτιση και η παραγωγή νέας γνώσης απαιτεί αρκετή επιμονή και χρόνο. Δεν θα ήθελα να αναφερθώ σε συγκεκριμένο επίτευγμα ή δημοσίευση. Η μεγαλύτερη ικανοποίηση έρχεται, όταν κλείνει ένας κύκλος, π.χ. σε ένα επιστημονικό project, και νιώθεις ότι το αποτέλεσμα αντιπροσωπεύει το προσωπικό σου «γούστο» και τον επιστημονικό πήχη. Αν αυτό είναι επιτυχές ή όχι, θα το κρίνει η ακαδημαϊκή κοινότητα.

  • Υπήρξε κάποιο έναυσμα για να ασχοληθείς με τη συγκεκριμένη επιστήμη;

Δεν θα έλεγα ότι από μικρός είχα δείξει κάποια σημάδια «αριστείας» στους Υπολογιστές. Διάλεξα τη Σχολή μου με την εις άτοπον απαγωγή. Μου άρεσαν τα Μαθηματικά, μόνο όταν είχαν κάποια πολύ συγκεκριμένη και κατανοητή εφαρμογή. Με αυτό το σκεπτικό εκτίμησα ιδιαίτερα τον τομέα τον Αλγορίθμων και με τράβηξε η απλότητα τον προβλημάτων αλλά και η γοητεία στη δυσκολία της ανάλυσης των αλγοριθμικών λύσεων. Αυτό που μου αρέσει περισσότερο στο επάγγελμά μου είναι η ακαδημαϊκή ελευθερία και η δυνατότητα να δουλέψεις με χαρισματικούς ερευνητές ή ερευνήτριες στον τομέα σου.

  • Με ποιον τρόπο θεωρείς ότι συνέβαλαν το σχολείο σου και οι σπουδές σου στην καλλιέργεια και ανάπτυξη των απαραίτητων δεξιοτήτων;

Το σχολείο με βοήθησε να πάρω τις βασικές γνώσεις για να ανταποκριθώ στις απαιτήσεις της σχολής. Το πιο σημαντικό εφόδιο πιστεύω πως ήταν οι οργανωτικές ικανότητες. Το σχολείο παρείχε τον χρόνο και τον χώρο, ώστε να έχω την «πολυτέλεια» να αναπτυχθώ και να οργανώσω στρατηγικά τον χρόνο μου. Η συνεχής υποστήριξη και εμπιστοσύνη των καθηγητών μου με άφησαν να βρω τον δικό μου δρόμο. Οι απαιτούμενες δεξιότητες και τα επιστημονικά πεδία αλλάζουν συνεχώς, η πιο σημαντική ικανότητα είναι να μάθεις να μαθαίνεις.

  • Πόσο σημαντική ήταν η επιρροή των καθηγητών που σε ενέπνευσαν στη σταδιοδρομία σου;

Οι καθηγητές των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» διαδραμάτισαν σημαντικό ρόλο στην αρχή των σπουδών μου. Πέρα από το γεγονός ότι κατείχαν τον επιστημονικό τους τομέα, αυτό που αναγνωρίζω πολλά χρόνια αργότερα είναι ότι η πόρτα τους ήταν πάντα ανοιχτή για να ακούσουν τις ανησυχίες και τις σκέψεις μας. Θυμάμαι αμέτρητες φορές να χτυπάω προβληματισμένος την πόρτα στο γραφείο του κ. Τσίννα και να φεύγω πάντα με ένα χαμόγελο και μια ελπίδα για το επόμενο βήμα.

  • Πιστεύεις ότι υπάρχει «συνταγή για την επιτυχία»;

Όχι, η έννοια της επιτυχίας είναι διαφορετική για τον καθένα μας. Δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος για να κάνεις κάτι. Το λάθος σε διδάσκει πιο πολλά από το σωστό. Εάν μαθαίνουμε κάτι από κάθε επιλογή ή απόφασή μας, τότε οδηγούμαστε στην προσωπική εξέλιξη. Η λεγόμενη «επιτυχία» έρχεται ως αναγνώριση αυτής της εξέλιξης.

  • Τι θα συμβούλευες ένα παιδί μικρότερης ηλικίας που ξεκινάει τώρα την ενασχόληση με τη συγκεκριμένη επιστήμη και ονειρεύεται διακρίσεις;

Τα περισσότερα πανεπιστήμια και ακαδημαϊκά συνέδρια ανεβάζουν βίντεο από διεθνείς ομιλίες και διαλέξεις στο Διαδίκτυο. Θα συμβούλευα να βρει προσιτό υλικό στο Internet και να προσπαθήσει να καταλάβει το περιεχόμενο. Όμως, η σημαντικότερη συμβουλή είναι να βρει τα σωστά ακαδημαϊκά πρότυπα, είτε καθηγητές μέσα από το ίδιο το σχολείο είτε καθηγητές από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Η επιστήμη μας έχει αρκετούς cool ερευνητές, που μπορούν να εξηγήσουν απλά και κατανοητά το επιστημονικό τους πεδίο.

  • Ποιο πρόσωπο έχει υπάρξει το πρότυπό σου;

Ως φοιτητής στην Κρήτη ήμουν μεγάλος θαυμαστής του καθηγητή Χρ. Παπαδημητρίου, ο οποίος τότε βρισκόταν στο UC Berkeley και τώρα διδάσκει πλέον στο Πανεπιστήμιο Columbia στη Νέα Υόρκη. Πέρα από το γεγονός ότι είναι τεράστιο όνομα στον τομέα της Θεωρίας των Υπολογιστών, είναι και από τους πιο ενεργούς καθηγητές σε δραστηριότητες εκτός πανεπιστημίου. Έπαιζε για αρκετό καιρό μουσική σε μπάντα, συνέβαλε σε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα επιστημονικά κόμικς, τα Logicomix, και γενικά ασχολήθηκε με ένα σωρό άλλες δραστηριότητες. Οι ακαδημαϊκές του εργασίες είναι πολύ πρωτοπόρες και πάντα βλέπει τη «μεγάλη εικόνα» στον τομέα. Παρόλο που τον γνώρισα προσωπικά πολύ αργότερα, ως διδακτορικός φοιτητής στο Brown, ήταν ένα από τα σημαντικά πρότυπά μου, έστω και από απόσταση, στην αρχή των σπουδών μου.

  • Ποιες είναι οι φιλοδοξίες και οι στόχοι σου για το μέλλον;

Εύχομαι να μπορώ να συνεχίσω να κάνω την ερευνά μου και να επεκτείνω τις ακαδημαϊκές μου φιλίες και συνεργασίες από το πόστο πλέον του καθηγητή σε πανεπιστήμιο.

Είμαστε περήφανοι όχι μόνο για την επαγγελματική εξέλιξη του Ευγένιου, αλλά και για το ήθος και τον χαρακτήρα του. Του ευχόμαστε καλή σταδιοδρομία σε ό,τι κάνει και να έχει πάντα επιτυχίες!

Φωτογραφία: Από την προσωπική ιστοσελίδα του Ευγένιου: https://kornaropoulos.webflow.io

Φωτογραφία: Από το θεατρικό δρώμενο στο σχολείο, το 2003, στο πλαίσιο του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου.

Φωτογραφία: Από εκδήλωση με τίτλο «Σχέσεις (Στ)οργής» και αφορούσε τις σχέσεις γονέων και εφήβων που είχε διοργανωθεί από το 1ο δεκαπεντεμελές του Λυκείου μας, το 2004, στο οποίο είχε ενεργό ρόλο ο Ευγένιος Κορναρόπουλος