Με οδηγό την αντίληψη ότι το πείραμα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της μαθησιακής διαδικασίας, στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» δώσαμε για ακόμη μια φορά την ευκαιρία στους μαθητές μας να «δουν» στην πράξη, όσα διδάσκονται θεωρητικά.

Επιμέλεια: Παναγιώτης Παππάς, Χημικός, M.Sc.

 

Στο δίωρο αυτό διαφορετικό μάθημα που έγινε στο αμφιθέατρο του σχολείου, την Πέμπτη 27 Απριλίου 2017, τα παιδιά της Γ’ τάξης του Γυμνασίου είχαν τη μοναδική ευκαιρία να κατανοήσουν, μέσα από πειραματικές διατάξεις, τι είναι ο ήχος και τα φαινόμενα που σχετίζονται με αυτόν.

Η παρουσίαση έγινε από επαγγελματία τεχνικό, ο οποίος επιμελήθηκε και το σύνολο των διατάξεων που χρησιμοποιήθηκαν. Καταλάβαμε πώς παράγονται τα ηχητικά κύματα από συσκευές όπως τα ηχεία, γιατί τα ηχεία είναι «κλεισμένα» σε κουτιά, κατανοήσαμε πρωτόγνωρες έννοιες, όπως κυματομορφή, ακουστότητα, χροιά, κ.ά. Παράλληλα, είδαμε τη δημιουργία κυμάτων σε νερό με τη χρήση του ήχου και ελέγξαμε τα όρια των συχνοτήτων που ακούμε. Όλα αυτά έγιναν εικόνες που θα μας συντροφεύουν.

Ο κ. Θανάσης Κλαδάκης, διαθέτοντας τέλεια γνώση του αντικειμένου αλλά και αστείρευτη όρεξη, μας άλλαξε τον τρόπο που «ακούμε» τους ήχους. Του οφείλουμε λοιπόν, ένα μεγάλο ευχαριστώ για τον χρόνο που αφιέρωσε στην κατασκευή των διατάξεων και την παρουσίασή τους, αλλά κυρίως για την απίστευτη διάθεσή του να μας ταξιδέψει στον κόσμο του ήχου. 

 

Απόσπασμα της επιστημονικής επίδειξης (Βίντεο)

Φωτογραφίες