Την εβδομάδα που πέρασε, με αφορμή τη γιορτή του Halloween, υλοποιήθηκε στο μάθημα των Αγγλικών μία σειρά μαθημάτων (σε 4 διδακτικές ώρες), όπου οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου, των επιπέδων C1 και C2 αντίστοιχα, αξιοποίησαν τη λογοτεχνία για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας.
Επιμέλεια: Τίνα Νικολού, Καθηγήτρια Αγγλικών M.Sc.
Πιο συγκεκριμένα, οι μαθητές μελέτησαν το διήγημα του Edgar Allan Poe, «The Fall of the House of Usher», που ανήκει στην κατηγορία των horror stories. Οι μαθητές διάβασαν αποσπάσματα του αυθεντικού κειμένου και, μελετώντας τα, ανακάλυψαν πώς η διατύπωση, η σύνταξη και η χρήση περιγραφικού λόγου μπορεί να προκαλέσει τα συναισθήματα του αναγνώστη. Ακόμα, είδαν μια απλοποιημένη έκδοση της ταινίας, διάρκειας 25’, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση της ιστορίας και την ενίσχυση των ακουστικών τους δεξιοτήτων.
Στη συνέχεια, μελέτησαν τους χαρακτήρες, τη θεματολογία καθώς και το κίνημα του Ρομαντισμού στην Αμερική του 19ου αιώνα, στο οποίο ανήκει ο Poe. Στην τελική φάση των μαθημάτων, οι μαθητές δημιούργησαν μια δική τους εργασία, την οποία παρουσίασαν στην τάξη. Η εκπαιδευτικός έδωσε στους μαθητές τη δυνατότητα να επιλέξουν το είδος της εργασίας που τους εξέφραζε καλύτερα και οι ίδιοι επέδειξαν μεγάλη φαντασία, δημιουργικότητα αλλά και κριτική σκέψη.
Ενδεικτικά να παρουσιάσουμε τις εργασίες κάποιων μαθητών. Οι μαθήτριες της Α’ Λυκείου, Φούλα Πρωτόπαπα και Άννα-Μαρία Πανηγύρη και ο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος έγραψαν μία δική τους ιστορία τρόμου, ακολουθώντας την τεχνική του Poe, unity of effect καθώς και το λεξιλόγιο που κατέκτησαν διαβάζοντας το διήγημα. Οι μαθητές της Α’ Λυκείου, Μιχάλης Παναής και Περικλής Κωνσταντινίδης αφηγήθηκαν μια ιστορία με τρομακτικό περιεχόμενο, την οποία διάβασαν στο διαδίκτυο. Οι μαθητές της Α’ Λυκείου, Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, Γιώργος Γιάκλος και Σταύρος Ζαννάκης και ο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου Μάριος Χριστόπουλος έγραψαν και αφηγήθηκαν την παρωδία της εισαγωγικής παραγράφου του διηγήματος «The Fall of the House of Usher», καλλιεργώντας ταυτόχρονα και δεξιότητες αφήγησης. Οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου, Θωμάς Λάγκαλης, Δήμητρα Σπάρταλη, Γιάννης Πιπίνος, Άννα Αγιαννίτη, Θεοδώρα Δέτση καθώς και o μαθητής Βασίλης Κόζας της Α’ Λυκείου έγραψαν και παρουσίασαν τον αναστοχασμό τους, με έμφαση στα στάδια του μαθήματος και στο τι έμαθαν από τη συγκεκριμένη σειρά μαθημάτων. Ο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου, Νίκος Σκαρτάδος, έχοντας διαβάσει και παλαιότερα τον Edgar Allan Poe, μοιράστηκε με τους συμμαθητές του τις γνώσεις του για το έργο του γνωστού συγγραφέα. Τέλος, ο μαθητής της Γ’ Γυμνασίου, αναπαρήγαγε μια άλλη εκδοχή του «The Fall of the House of Usher» με τη μορφή comic, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή pixton, που μπορείτε να δείτε σε αυτόν τον σύνδεσμο https://www.pixton.com/gr/comic-strip/umwe27mu
Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουν την αγγλική γλώσσα μέσα από μια τελείως διαφορετική διάσταση, αυτή της λογοτεχνίας. Γνώρισαν έναν άλλο κόσμο μέσα από την παρατήρηση και την επεξεργασία του αυθεντικού κειμένου. Αντιλήφθηκαν καλύτερα το φαινόμενο της λογοτεχνικότητας σε σχέση με τη χρήση της γλώσσας. Τέλος, μέσα από τη διερεύνηση και την αξιολόγηση, οι μαθητές εκφράστηκαν προφορικά και γραπτά, καλλιεργώντας ταυτόχρονα τις ικανότητες πρόσληψης και παραγωγής. Στοχεύουμε σε περισσότερες τέτοιες δημιουργικές ευκαιρίες, γιατί οι μαθητές απόλαυσαν το μάθημά τους πραγματικά.
Φωτογραφίες