Από τον Όμιλο Νεανικής Επιχειρηματικότητας των Εκπαιδευτηρίων

Μια καινοτόμο λύση για τη στάθμευση δημιούργησε ο Όμιλος Νεανικής Επιχειρηματικότητας των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», όπου σχεδίασε μια εύκολη εφαρμογή προκειμένου οι οδηγοί του νησιού μας να βρίσκουν εύκολα με το κινητό τους τις κενές θέσεις στάθμευσης!

Συνέντευξη στη

Λίζα Γ. Τσοπανάκη

lizatsopanaki@rodiaki.gr

Συγκεκριμένα, οι μαθητές του Ομίλου Νεανικής Επιχειρηματικότητας των Εκπαιδευτηρίων, δημιούργησαν την εικονική εταιρεία με τίτλο «Wanna park» και αξιοποιώντας την τεχνολογία «Lora», σχεδίασαν μια εφαρμογή όπου αισθητήρες που τοποθετούνται στους χώρους στάθμευσης που επέλεξαν, ανιχνεύουν την απουσία και την παρουσία οχημάτων σε πραγματικό χρόνο και δίνουν την πληροφορία στον χρήστη μέσω ενός smartphone.

Μάλιστα, την εν λόγω εφαρμογή, την οποία δημιούργησαν οι μαθητές σε συνεργασία με τον Όμιλο Ρομποτικής των Εκπαιδευτηρίων, πρόκειται να αξιοποιήσει η εταιρεία «Fast Car Park» που βρίσκεται στο αεροδρόμιο Ρόδου.

Έτσι, οι πελάτες της εταιρείας του αεροδρομίου, θα μπορούν ανά πάσα στιγμή να γνωρίζουν εάν υπάρχουν ακόμη διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης και σε ποιο σημείο.

Για την ιδέα, τη δημιουργία της εφαρμογής και την εταιρεία, η οποία μάλιστα πρόκειται να διαγωνιστεί και σε πανελλήνιο επίπεδο, μίλησαν τόσο η υπεύθυνη του Ομίλου Νεανικής Επιχειρηματικότητας, εκπαιδευτικός κ. Σταυρούλα Αρνιθενού, όσο και οι διευθυντές της εικονικής Εταιρείας.

«Μέσα στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», έχουμε εντάξει, εδώ και 20 χρόνια, τη Ζώνη Εναλλακτικής Εκπαίδευσης. Είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά να επιλέγουν έναν όμιλο, ο οποίος είναι κοντά στα ενδιαφέροντά τους και τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτύξουν τα πεδία των ενδιαφερόντων τους, να καλλιεργήσουν τα ταλέντα τους και να αποκτήσουν νέες δεξιότητες.

Ο Όμιλος Νεανικής Επιχειρηματικότητας προετοιμάζει νέους που θα ήθελαν μελλοντικά να ασχοληθούν με την επιχειρηματικότητα, δημιουργώντας νεοφυείς επιχειρήσεις ή βρίσκοντας μία θέση εργασίας σε αυτές.

Οι start- ups στην Ελλάδα παρουσιάζουν μεγάλη άνοδο τον τελευταίο χρόνο, αλλά ακόμη δεν έχουν καταφέρει να ενταχθούν στον ευρωπαϊκό πίνακα.

Στόχος του Ομίλου είναι η ενίσχυση ικανοτήτων και η καλλιέργεια δεξιοτήτων, ώστε να συνειδητοποιήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές την κοινωνική ευθύνη τους ως μελλοντικοί επαγγελματίες με σεβασμό προς το κοινό καλό και το περιβάλλον.

Κατά συνέπεια, καλλιεργούνται η ανάληψη ευθύνης, η οργανωτικότητα, η ομαδο-συνεργατικότητα, η επικοινωνία, η διαχείριση χρόνου, η λήψη απόφασης, η επίλυση προβλημάτων, η αξία δέσμευσης στην ποιότητα και η ευθύνη της κοινωνικής και περιβαλλοντικής συνείδησης.

Τα παιδιά κάθε χρόνο εντυπωσιάζονται με την προοπτική υλοποίησης της ιδέας τους. Μετά από πολλές ώρες ανταλλαγής απόψεων και ιδεών, περνάνε από τη θεωρία σε κάτι πιο πρακτικό και αυτό το πέρασμα τα ενθουσιάζει, γιατί κάτι από τη σφαίρα του μυαλού τους παίρνει σάρκα και οστά.

Όπως έλεγε και ο Ναπολέων Χιλ, «οτιδήποτε ο ανθρώπινος νους μπορεί να συλλάβει, μπορεί και να το πετύχει!». Το φετινό εγχείρημα του Ομίλου μας στηρίζεται σε μία καινοτόμο ιδέα, η οποία υλοποιήθηκε με την πολύτιμη βοήθεια του κ. Pier Calderan.

Ο κος Calderan είναι μηχανικός, σχεδιαστής και ειδικός στο Arduino, σε πολλές άλλες τεχνολογίες και γλώσσες προγραμματισμού, ο οποίος άφησε την Ιταλία και, πλέον, θα βρίσκεται στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», για να προσφέρει workshops στις νέες τεχνολογίες στο μαθητικό κοινό της Ρόδου» ανέφερε μεταξύ άλλων η κ. Αρνιθενού.

Με τη σειρά του, ο γενικός διευθυντής της εικονικής εταιρείας «Wanna Park», Άγγελος Γεωργανάς, σημείωσε «κάθε χρόνο ο Όμιλος προσπαθεί να συλλάβει μία ιδέα πρωτοποριακή που θα μπορούσε να βοηθήσει τους κατοίκους και τους επισκέπτες της Ρόδου και να λύνει κάποιο πρόβλημά τους.

Φέτος, μετά τη διαδικασία «brainstorming» με τους υπόλοιπους 13 μετόχους της εταιρείας μας, έχουμε βρει μία καινοτόμο ιδέα. Ο Όμιλος είναι χωρισμένος σε τέσσερις ομάδες, οι οποίες είναι: οικονομικών, παραγωγής, επικοινωνίας και marketing και η κάθε ομάδα κατευθύνεται από τους διευθυντές της.

Όλοι μαζί εργαζόμαστε, για να υλοποιήσουμε αυτήν την ιδέα από την αρχή της χρονιάς και να παρουσιάσουμε το προϊόν μας στην Εμπορική Έκθεση στην Αθήνα, στο «The Mall Athens». Εκεί, στις 17 Μαρτίου, θα διεξαχθεί πανελλήνιος διαγωνισμός επιχειρηματικότητας, ο οποίος διοργανώνεται από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων (ΣΕΝ- JA Greece) και συμμετέχουν σε αυτόν και άλλες εικονικές εταιρείες της Ελλάδας, με στόχο την ανάδειξη της «Καλύτερης Εικονικής Επιχείρησης 2023».

Ο Γιάννης Αγόρος, διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας εξήγησε τον τρόπο που λειτουργεί η εφαρμογή αλλά και το όραμα της εταιρείας: «η νέα εφαρμογή “Wanna Park” κατασκευάζει ενεργειακά αυτόνομους σένσορες, χρησιμοποιώντας ηλιακή ενέργεια.

Η εφαρμογή έχει σχεδιαστεί, για να προσφέρει στους οδηγούς της Ρόδου μια γρήγορη και εύκολη λύση στην εύρεση θέσης στάθμευσης με τη χρήση ενός smartphone.

Η εταιρεία θα έχει την πολύτιμη αρωγή του χώρου στάθμευσης “Fast Car Park” του Αεροδρομίου «Διαγόρας» Ρόδου, που θα αξιοποιήσει την ιδέα και θα την εφαρμόσει για τη διευκόλυνση των συμπολιτών μας. Η εταιρεία μας είναι B2B, που σημαίνει πως απευθύνεται σε άλλες εταιρείες.

Όραμά μας είναι να μπορέσουμε να αναπτύξουμε την ιδέα μας και σε άλλες πόλεις της Ελλάδας, γιατί η τεχνολογία που χρησιμοποιούμε, για να κατασκευάσουμε τους σένσορές μας, είναι μοναδική και δεν έχει δημιουργηθεί ξανά αντίστοιχη τεχνολογία στην Ελλάδα.

Μαζί με τους συναδέλφους μου, σχεδιάσαμε ένα μάρκετινγκ πλάνο και ξεκινήσαμε να κάνουμε παρουσιάσεις σε δυνητικούς μας πελάτες. Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που καταφέραμε να κλείσουμε συμφωνία με την εταιρεία στάθμευσης “Fast Car Park”, καθώς αυτό μας δίνει δύναμη και κίνητρα να συνεχίσουμε το έργο μας.

Για τις ανάγκες προβολής της εταιρείας μας, έχουμε γυρίσει ένα διαφημιστικό σποτ, το οποίο μπορείτε να δείτε και εσείς, με τίτλο: «Οι «Έξυπνες Πόλεις» θέλουν απλές, εύκολες και οικονομικά εφικτές λύσεις!» στο youtube, ενώ θα μπορείτε να ψηφίσετε την εταιρεία μας για την ανάδειξη του “Public Choice Award” στη σελίδα ψηφοφορίας της JA Greece.

Ο διευθυντής παραγωγής, Νικήτας Πρέκας, μίλησε για τη νέα τεχνολογία «Lora», που αξιοποιήθηκε από τη «Wanna Park». «Με την ομάδα μου, αξιοποιήσαμε την τεχνολογία “Lora”, με την οποία oι αισθητήρες ανιχνεύουν την απουσία και την παρουσία οχημάτων σε πραγματικό χρόνο και δίνουν την πληροφορία στον χρήστη μέσω ενός smartphone.

Οι καινοτόμοι αισθητήρες που θα τοποθετηθούν σε θέσεις στάθμευσης

 

Ως εταιρεία B2B και για να μπορέσουμε να καλύψουμε τα λειτουργικά μας κόστη, προσθέσαμε ένα κέρδος στην τιμή του κόστους της τάξεως του 70%, οπότε η τιμή λιανικής πώλησης διαμορφώνεται στα 51€/τεμάχιο.

Το κόστος της δημιουργίας της εφαρμογής ανέρχεται στα 300€, ενώ το πάγιο έξοδο για το ανέβασμα της εφαρμογής στο app store είναι 99€, ενώ στο play store 25€. Τα «royalties» για κάθε χρόνο λειτουργίας της εφαρμογής μας κοστίζουν στην εταιρεία που θα συνεργαστεί μαζί μας 700€.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι που συνεργαστήκαμε με την εταιρεία “FastCar Park” του Αεροδρομίου «Διαγόρας» Ρόδου και θα κατασκευάσουμε 200 σένσορες για το υπάρχον πάρκινγκ. Επιπλέον, σε λίγο καιρό θα λειτουργήσει και το νέο πάρκινγκ μακράς διαρκείας με νέες 200 θέσεις, στο οποίο θα σχεδιάσουμε νέους σένσορες.

Ο στόχος μας είναι να επενδύσουμε το κέρδος μας ως εξής:
– Να επεκταθούμε σε νέες εταιρείες πάρκινγκ.
– Να κάνουμε pivot στο business plan μας και να προσθέσουμε πληρωμή με πιστωτική κάρτα ανά θέση πάρκινγκ.
– Να διαθέσουμε μέρος των εσόδων μας σε μία Φιλανθρωπική Οργάνωση στη Ρόδο που θα ορίσουμε ως εταιρεία.

Τέλος, οι Μαρία Γαλλή και Κωνσταντίνα Βλαχούδη από το τμήμα επικοινωνίας της εταιρείας, ανέφεραν με τη σειρά τους «αποστολή της εταιρείας μας είναι να λύσουμε το πρόβλημα του πάρκινγκ στη Ρόδο αλλά και σε οποιαδήποτε πόλη που θα ήθελε να αγοράσει την εφαρμογή μας.

Για να μπορέσουμε να αναπτύξουμε την εταιρεία μας, χρειαζόμαστε χορηγούς που θα στηρίξουν την ιδέα μας. Στις εταιρείες που συνεργάζονται μαζί μας παρέχουμε μια πολύ μεγάλη προβολή στο δίκτυο του σχολείου μας μέσω Social Media, με πάνω από 5.500 ακόλουθους, αλλά και μέσω Newsletter campaign στους εσωτερικούς πελάτες του σχολείου μας, στους οποίους στέλνουμε πληροφορίες, για να ενημερωθούν για την ιδέα μας και να κατεβάσουν την εφαρμογή μας.

Επιπρόσθετα, προσελκύσαμε το ενδιαφέρον τοπικών επιχειρήσεων, αφού επικοινωνήσαμε τηλεφωνικά μαζί τους, τους παρουσιάσαμε την ιδέα μας. Το θετικό είναι πως όλες οι επιχειρήσεις πίστεψαν στην ιδέα μας και δέχθηκαν να γίνουν χορηγοί της εφαρμογής μας.

Εμείς, με τη σειρά μας, τους έχουμε προβάλλει σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας μας, social media, flyers, banners, εφημερίδα, ραδιόφωνο και στην εμπορική έκθεση στην Αθήνα, όπως και σε τηλεοπτικά κανάλια».

Πηγή: Η ΡΟΔΙΑΚΗ (rodiaki.gr)

Φωτογραφίες