Μαθαίνω να διαχειρίζομαι τον θυμό μου!

Τα παιδιά της Β’ Δημοτικού συμμετείχαν στο βιωματικό εργαστήριο διαχείρισης συναισθημάτων «Πώς νιώθετε σήμερα; Μαθαίνω να διαχειρίζομαι τον θυμό μου!», το οποίο διοργανώθηκε από το Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «Ροδίων Ανάδρασις», στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.

Επιμέλεια: Ζωή Ζαΐρη, Εκπαιδευτικός

 

Η δράση πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με αφορμή τον Θεματικό Κύκλο «Ζω Καλύτερα – Ευ ζην» Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη. Από τον Οκτώβριο είχαν προηγηθεί εργαστήρια, στη διάρκεια των οποίων τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες όπως η αναγνώριση των συναισθημάτων, οι τρόποι εκδήλωσής τους και η σύνδεσή τους με καταστάσεις που τα διεγείρουν.

Ολοκληρώνοντας τον πρώτο θεματικό κύκλο, οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’ Δημοτικού είχαν την τύχη να συμμετέχουν σε μια σειρά βιωματικών εργαστηρίων διαχείρισης συναισθημάτων και συγκεκριμένα διαχείρισης του θυμού. Την επιμέλεια του έντυπου υλικού, της παρουσίασης και της διενέργειας των εργαστηρίων είχαν η κ. Ελένη Κανδυλάκη και η κ. Έλενα Λιακοπούλου, ψυχολόγοι στο Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «Ροδίων Ανάδρασις».

Τα εργαστήρια ξεκίνησαν στην αίθουσα Καλλιπάτειρα των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ». Εκεί, μοιράστηκε σε κάθε παιδί ένα έντυπο τεύχος, το οποίο είχαν δημιουργήσει οι υπεύθυνες για τη δράση ψυχολόγοι, το οποίο αποτέλεσε τον «οδηγό» των παιδιών σε όλη τη διάρκεια των εργαστηρίων. Μέσα στο έντυπο υλικό περιλαμβάνονταν παιχνίδια αναγνώρισης των συναισθημάτων και ασκήσεις διαχείρισής τους, σενάρια εμπνευσμένα από την καθημερινότητα των παιδιών αυτής της ηλικίας, «δοκιμασίες», «μυστικά» καθώς και «κρυμμένα κλειδιά» που οδηγούν προς την ηρεμία. Παράλληλα, προβαλλόταν στα παιδιά μια πρωτότυπη παρουσίαση, η οποία περιλάμβανε επεξηγήσεις, πεδία προβληματισμού και ιδέες για λύσεις σε καταστάσεις συναισθηματικής φόρτισης.

Η δράση συνεχίστηκε στις αίθουσες διδασκαλίας, όπου δόθηκε στα παιδιά η ευκαιρία να μοιραστούν δικούς τους προβληματισμούς, βιώματα αλλά και προσδοκίες για τη συναισθηματική τους εξέλιξη.

Με την ολοκλήρωση των εργαστηρίων, τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να μοιραστούν όσα αποκόμισαν με τις οικογένειες και τα οικεία τους πρόσωπα, διαδίδοντας τα μικρά «μυστικά» που μπορούν να βελτιώσουν τη σχέση μας με τους άλλους και τον εαυτό μας.

Ευχαριστούμε θερμά την κ. Ελένη Κανδυλάκη και την κ. Έλενα Λιακοπούλου για αυτή την ξεχωριστή και τόσο ουσιαστική δράση που σχεδίασαν για τα παιδιά και υλοποίησαν μαζί τους.

Φωτογραφίες