Μια ακόμα πρωτότυπη ιδέα, αλλά και ιδιαίτερα νόστιμη και υγιεινή, είναι οι μπάρες δημητριακών με την ονομασία «Bee Bars» που δημιούργησε ο Όμιλος Νεανικής Επιχειρηματικότητας των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ». 

Ρεπορτάζ: Λίζα Γ. Τσοπανάκη
lizatsopanaki@rodiaki.gr

 

Για τη σκέψη και την υλοποίηση του εν λόγω project μίλησαν στη «Ροδιακή», τόσο η υπεύθυνη εκπαιδευτικός του Ομίλου Νεανικής Επιχειρηματικότητας των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», όσο και οι διευθυντές της εικονικής επιχείρησης «Bee Bars» των Εκπαιδευτηρίων, που όπως πάντα είναι οι μαθητές που συμμετέχουν στο project.

Η Υπεύθυνη καθηγήτρια του project ήταν για μια ακόμη χρονιά η μαθηματικός κ. Σταυρούλα Αρνιθενού, η οποία μιλώντας στη «Ροδιακή» ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «όπως κάθε χρόνο εδώ και 12 χρόνια, περνάμε από την υλοποίηση μιας ιδέας στην κατασκευή ενός προϊόντος ή υπηρεσίας.

Φέτος λοιπόν αποφασίσαμε με την ομάδα μας, να κατασκευάσουμε μπάρες δημητριακών σε συνεργασία με τη «Μελισσοκομική Δωδεκανήσου». Στην αρχή μαζί με τους μαθητές, περάσαμε στη διαδικασία του brainstorming, καταγράψαμε μέσα σε ένα διάγραμμα όλες μας τις ιδέες και τις σκέψεις, αναπτύξαμε τομείς, όπως ο τουρισμός, η τεχνολογία, το φαγητό κ.ά. Είναι η πρώτη φορά στα 12 έτη που αποφασίσαμε η εικονική επιχείρηση να αφορά τρόφιμο.

Όπως κάθε χρόνο λοιπόν, έτσι και φέτος πήραμε μέρος στον διαγωνισμό Επιχειρηματικότητας Νέων που διοργανώνεται από το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων. Δυστυχώς όμως λόγω της πανδημίας ο διαγωνισμός δεν έγινε διά ζώσης, αλλά διαδικτυακά».

Έτσι, προκειμένου να συμμετάσχει η ομάδα του σχολείου στον διαγωνισμό, δημιούργησε ένα πρόμο βίντεο, το οποίο ανέβασε σε μια πλατφόρμα και η καλύτερη επιχείρηση αναδείχθηκε με βάση τις ψηφοφορίες του κοινού, όπου μάλιστα πήραν μέρος αρκετά σχολεία στην Ελλάδα και τα Εκπαιδευτήρια μια ικανοποιητική θέση. 

«Ελπίζουμε του χρόνου να μπορέσουμε να ξαναπάμε για να ζήσουν τα παιδιά την εμπειρία μιας εμπορικής έκθεσης στην Αθήνα ή τη Θεσσαλονίκη και να έρθουν σε επαφή με τον επιχειρηματικό κόσμο», ανέφερε η κ. Αρνιθενού συμπληρώνοντας, «στο πλαίσιο το δικό μας, τα παιδιά έχουν καταφέρει να έρθουν σε επαφή με την τοπική επιχείρηση (σ.σ. τη «Μελισσοκομική Δωδεκανήσου», που είναι μεγάλη επιχείρηση, είδαν όλα τα στάδια παραγωγής προϊόντος, και εκτός από αυτό έκαναν παρουσίαση στον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας τον κ. Νίκο Ρέτσα, όπου συμφώνησαν μαζί το business plan της εταιρείας, από την αρχή μέχρι το τέλος και έτσι ξεκινήσαμε τη διαδικασία παραγωγής των μπαρών.

Είναι ιδιαίτερες οι μπάρες και η ιδιαιτερότητα έχει να κάνει στα συστατικά γιατί είναι χωρίς ζάχαρη ενώ μάλιστα, τα επέλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές με έρευνα που διεξήχθη εδώ στο σχολείο και όχι μόνο. Το target group μας θέλαμε να είναι κατά βάση νέοι για να φτιάξουμε ένα προϊόν που θα τους αρέσει.

Κάναμε τη δοκιμασία μας εδώ στο σχολείο, συλλέξαμε στατιστικά δεδομένα, τα παρουσιάσαμε στον κύριο Ρέτσα και έπειτα ξεκινήσαμε τη διαδικασία της παραγωγής και της πώλησης. Μάλιστα, πολύ περήφανα λέω ότι το αρχικό κεφάλαιο οι μαθητές το έχουν βάλει όλο μόνοι τους, αποφάσισαν δηλαδή να μη βοηθήσει κανένας από το σχολείο σε ό,τι αφορά το οικονομικό. Οπότε, ο στόχος τους ήταν οι περισσότερες πωλήσεις, ενώ τα κέρδη θα αποφασίσουν πού θα τα διαμοιράσουν στο τέλος της σχολικής χρονιάς».

Η διευθύντρια επικοινωνίας Μαρία Παρινού, μιλώντας με τη σειρά της στη «Ροδιακή» ανέφερε: «Καλύψαμε τις ανάγκες των πελατών που θέλουν να εντάξουν ένα υγιεινό σνακ στη ζωή τους, δημιουργώντας αξίες όπως η ποιότητα, οι χαμηλές τιμές αλλά και σημαντικότερα η εμπιστοσύνη ανάμεσα σε καταναλωτή και προμηθευτή. Διαπιστώσαμε ότι δεν υπάρχει στην αγορά ένα προϊόν που να απευθύνεται σε νέους που τους ενδιαφέρει η υγιεινή διατροφή και η ενέργεια, χωρίς ζάχαρη. Έτσι, παρασκευάσαμε σε συνεργασία με τη «Μελισσοκομική Δωδεκανήσου» τις μπάρες δημητριακών «Bee Bars». Δύο μοναδικές μπάρες, για όλα τα γούστα: μια γλυκιά με σοκολάτα και μια αλμυρή με φιστίκια.

Στο πλαίσιο της επικοινωνίας της ομώνυμης εταιρείας μας, «Bee Bars», φτιάξαμε λογαριασμό στον οποίο μάς ακολούθησαν 319 followers- μέσα στον μόνο 1 μήνα προβολής μας. Επίσης, δημιουργήσαμε και hastag #BeeBarsrp, δηλαδή Bee Bars ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ και #ILOVEBEEBARS, αγαπάμε τις «Bee Bars». Τέλος, στον λογαριασμό μας ανεβάζουμε post και stories, όπου ενημερώνουμε το κοινό μας για τις δράσεις μας και την εταιρεία μας. Σας καλούμε να μας ακολουθήσετε κι εσείς!»

Η διευθύντρια Μάρκετινγκ και Πωλήσεων Μαρία-Μάγια Παρασκευά, σημείωσε: «Η εταιρεία μας επιθυμεί να καλύψει κάθε είδους πελατειακή ομάδα, καθώς τα βασικά χαρακτηριστικά της «BeeBars» αποτελούν για κάθε καταναλωτή βασικό κριτήριο επιλογής της. Μετά από διεξαγωγή έρευνας, καταλήξαμε σε συστατικά που βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα προτίμησης των καταναλωτών. Μέλι αντί για ζάχαρη, χρήση τοπικών προϊόντων, Vegetarian υλικά. Στο business plan μας αποφασίσαμε μαζί με τους υπόλοιπους μετόχους της εταιρείας μας να πραγματοποιήσουμε διαφημίσεις σε social media, website, αλλά και προβολή σε σούπερ μάρκετ, περίπτερα και κυλικεία, με σκοπό να αναδείξουμε την αξία του προϊόντος μας και να αυξήσουμε το πλήθος των πελατών μας.

Στις μεγαλύτερες εκδηλώσεις του «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» με τίτλο «Ανοιχτή Ημέρα Επιστήμης και Τέχνης» και «Μονοπάτι Λογοτεχνίας», διαθέσαμε για 1η φορά στο κοινό, τις μπάρες «BeeBars». Χάρη στις διαφημίσεις και στις προβολές στα social media που είχαμε κάνει το προηγούμενο διάστημα, το κοινό μας φάνηκε να ανυπομονεί να δοκιμάσει τις νέες μπάρες και φάνηκε πολύ υποστηρικτικό στη διεύρυνση του έργου μας. Αυτό μάς δίνει χαρά και δύναμη, με αποτέλεσμα να έχουμε ευχάριστη διάθεση να σας προσφέρουμε τις γευστικές μας μπάρες».

Αμέσως μετά, τον λόγο έλαβε ο Διευθυντής Παραγωγής Άγγελος Γεωργανάς, ο οποίος ανέφερε: «Για να φτιάξουμε τις μπάρες επισκεφθήκαμε τη «Μελισσοκομική Δωδεκανήσου», όπου είδαμε πώς φτιάχνονται οι μπάρες, ενώ συζητήσαμε με τον κ. Ρέτσα τα συστατικά που θα έπρεπε να υπάρχουν στις μπάρες.

Στη συνέχεια, φτιάξαμε ένα ερωτηματολόγιο με τα υλικά, τη διατροφική αξία και την ηλικιακή ομάδα. Αφού βγήκαν τα αποτελέσματα, τα παρουσιάσαμε στον κ. Ρέτσα και καταλήξαμε σε τέσσερις διαφορετικές μπάρες. Τις μοιράσαμε στους καθηγητές και τους μαθητές και περάσαμε στη διαδικασία testing. Στο τέλος, καταλήξαμε σε δύο τελικές μπάρες που ξέρετε και αγαπάτε».

Τέλος, τον λόγο έλαβε η Διευθύντρια Οικονομικών Μαρία-Μιχαέλα Χαιρέτη, η οποία μάς μίλησε για το κόστος παραγωγής των μπαρών, αλλά και τον τρόπο που η εταιρεία κατάφερε να είναι κερδοφόρα. «Μέσα από έρευνες που πραγματοποιήσαμε, διαπιστώσαμε ότι οι πελάτες μας είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για μια μπάρα «Bee Bars» κατά μέσο όρο μέχρι και 1,5 ευρώ, οπότε αποφασίσαμε να κινηθούμε σε αυτό το οικονομικό πλαίσιο και μάλιστα να τη διαθέσουμε στην προνομιακή τιμή του 1 ευρώ. Ελαχιστοποιήσαμε το κόστος παραγωγής μας, αφού συνεργαστήκαμε με τη «Μελισσοκομική Δωδεκανήσου», η οποία μάς παρείχε τις εγκαταστάσεις της, το ανθρώπινο δυναμικό και τους απαραίτητους πόρους για τη συσκευασία – packaging της «BeeBars».

Πήραμε την απόφαση ότι τα έσοδα της εταιρείας «Bee Bars» θα διατεθούν σε φιλανθρωπικές ομάδες/οργανώσεις της Ρόδου, προκειμένου να βοηθήσουμε συμπολίτες μας που έχουν ανάγκη. Όλοι μας, από τη διαδικασία της ανοικοδόμησης μιας επιχείρησης, αποκτήσαμε πολλές εμπειρίες και κατακτήσαμε νέες δεξιότητες. Μάθαμε να συνεργαζόμαστε καλύτερα και να κάνουμε σωστές επιλογές, μετά από συζήτηση. Επίσης, πληροφορηθήκαμε για τη διαδικασία παραγωγής ενός προϊόντος, με την επίσκεψή μας στο εργοτάξιο της «Μελισσοκομικής Δωδεκανήσου».

Κάθε μέλος του Ομίλου έδωσε 50 ευρώ. Έτσι, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε το αρχικό κεφάλαιο και προμηθευτήκαμε 800 μπάρες. Έχουμε καταφέρει να πουλήσουμε το 70% αυτών και ευελπιστούμε στο προσεχές μέλλον να φτάσουμε στο 100% των πωλήσεών μας».

Πηγή: Mπάρες δημητριακών με μέλι, τοπικά προϊόντα και vegeterian υλικά | Η ΡΟΔΙΑΚΗ (rodiaki.gr)