Την Τετάρτη, 24 Μαρτίου 2021 το εξ αποστάσεως πρόγραμμα του Σχολείου θα λήξει στις 12:30 και θα περιλαμβάνει τις επετειακές δράσεις και εκδηλώσεις του εορτασμού της εθνικής επετείου της 25ης Μαρτίου 1821.

 

Συγκεκριμένα:

Στο Νηπιαγωγείο μας

Θα συνεχιστεί το αφιέρωμα που ξεκίνησε πριν από μέρες, για τα 200 χρόνια της επανάστασης με παιχνίδια και power point, προκειμένου οι μαθητές και μαθήτριες να προσεγγίσουν το χρονικό της επανάστασης, να ανακαλύψουν στοιχεία της παράδοσής μας όπως το κέντημα και τις παραδοσιακές φορεσιές. Θα παρατηρήσουν πίνακες της Επανάστασης και θα συγκρίνουν σκηνές της καθημερινότητας τού τότε και του τώρα. Ήδη ζωγράφισαν πίνακες του Θεόφιλου και δημιούργησαν ελληνικές σημαίες παρατηρώντας τις γραμμές και τις συλλαβές «Ελευθερία ή θάνατος». Είδαν σκηνές παρέλασης με εύζωνες, τραγούδησαν παραδοσιακά τραγούδια. Ντύθηκαν τα κορίτσια με τη στολή της Αμαλίας και του Εύζωνα τα αγόρια. Το υλικό αυτό της προετοιμασίας θα συγκεντρωθεί και θα αξιοποιηθεί, προκειμένου να παραχθεί ένα μικρό βίντεο ως αφιέρωμα στην επέτειο και ταυτόχρονα ως αναμνηστικό των παιδιών. Οι δραστηριότητες της Τετάρτης θα εμπλουτιστούν με μία εικονική βόλτα  στο Λαογραφικό Μουσείο Μετσόβου και στο Μουσείο Ελληνικής Ιστορίας Παύλου Βρέλλη.

Στο Δημοτικό μας

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Β’ Δημοτικού συμμετέχουν στην επέτειο των 200 χρόνων μετά την Επανάσταση, τραγουδώντας τον

«Θούριο», του Ρήγα Φεραίου.

Οι μαθήτριες και οι μαθητές της ΣΤ’ Δημοτικού παρουσιάζουν ένα αφιέρωμα στην Ελληνική Επανάσταση του 1821, καθώς συμπληρώνονται 200 χρόνια ελευθερίας και ανεξαρτησίας του ελληνικού κράτους. Με την ανάδειξη της ιστορικής σημασίας και της διεθνούς διάστασης της Ελληνικής Επανάστασης, οι μαθητές αναδεικνύουν το πάθος για την ελευθερία και τη δύναμη του ανθρώπου να τη διεκδικήσει.

Ποίηση, μελωδίες και αναπαραστάσεις συμπληρώνουν την ιστορική διαδρομή των μαθητών.

Στο Γυμνάσιο και Λύκειό μας

Μαθήτριες και μαθητές Γυμνασίου-Λυκείου αναλαμβάνουν δράση ιστορικού και θα παρουσιάσουν στο εκλεκτό ακροατήριο τις εργασίες τους, που προέκυψαν ύστερα από τις έρευνές τους για σημαντικές πτυχές της περιόδου της Ελληνικής Επανάστασης. Οι εργασίες τους, που διαμορφώθηκαν με την κατάθεση προσωπικού ζήλου και έμπνευσης και με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους, φωτίζουν γεγονότα σημαντικά για την κατανόηση, την ερμηνεία και την αξιολόγηση του έπους του 1821.

Η εκδήλωση έχει οργανωθεί σπονδυλωτά και περιλαμβάνει τις εισηγήσεις των εξής μαθητών μας:

Oι μαθητές της Α’ Γυμνασίου Βλαχούδη Κωνσταντίνα, Γαλλή Μαίρη και Παμπρής Γιάννης διερεύνησαν τις κοινωνικές ομάδες των κλεφτών και αρματολών, ενώ οι ηρωικοί κάτοικοι του Σουλίου μελετήθηκαν από τους μαθητές της Α’ Γυμνασίου Πανηγύρη Νικόλα, Παρασκευά Μάγια, Παρινού Μαρία και Χαιρέτη Μαρία-Μιχαέλα. Η μαθήτρια της Β’ Γυμνασίου Κατερίνα – Μελίσσα Παπαθεοδωράκη ανέδειξε στην εργασία της τον ρόλο του Φιλελληνισμού στην εξέλιξη του Ελληνικού Αγώνα και οι μαθητές της Γ’ Γυμνασίου Κοκκίνης Γιώργος και Μπουτσιούκης Νίκος ξεχώρισαν τις μάχες – θριάμβους που εδραίωσαν την Επανάσταση του Γένους μας. Η μαθήτρια της Β’ Λυκείου Θαρρεινή Πολωνιατάκη διερεύνησε ατομικές και συλλογικές πράξεις αυτοθυσίας των Ελλήνων, ενώ οι μαθητές της Α’ Λυκείου Άντερσεν Ελένη, Παπαγρηγορίου Κυριακή και Τσιάτη Σταυρούλα διερεύνησαν την εξέλιξη της ζωής των ηρώων μετά την κατοχύρωση της εθνικής ανεξαρτησίας. Η διαδικτυακή μας εκδήλωση θα ολοκληρωθεί με μία απόπειρα αξιολόγησης της Ελληνικής Επανάστασης και των προεκτάσεών της από τη μαθήτριά μας Θαρρεινή Πολωνιατάκη. Οι μαθήτριες της Β΄ Λυκείου, Πέππα Μαριάννα και Τριανταφύλλου Αγάπη, σε ρόλο δημοσιογράφου – σχολιαστή θα προσφέρουν την πολύτιμη βοήθειά τους για τη μετάβαση από τη μία θεματική ενότητα στην άλλη. Η διαδικτυακή παρουσία σας για την παρακολούθηση της έρευνας των μαθητών του σχολείου μας, θα μας δώσει ιδιαίτερη χαρά και τιμή.

Ο εορτασμός της ιστορικής επετείου των 200 ετών αξίζει να μας καθιστά πιο ώριμους από ποτέ στην αποτίμηση του θαύματος που ετελέσθη από τους προγόνους μας και να εδραιώνει μέσα μας την πεποίθηση και σε άλλους απαιτητικούς αγώνες της σύγχρονης εποχήςˑ αγώνες, τους οποίους αξίζει να αντιμετωπίσουμε με τα πολύτιμα διδάγματα της ιστορίας, με φως στην ψυχή, σοφία στον νου και ομοψυχία στην κατάκτηση υψηλών στόχων.