Το ιστορικοφανές ποίημα «Στα 200 π.Χ.» του Κ.Π. Καβάφη αποτέλεσε ένα πρώτης τάξεως έναυσμα προκειμένου να διδαχθεί η ενότητα της Νέας Αθηναϊκής Σχολής μέσω μίας πολυμεσικής προσέγγισης που αξιοποιεί της αρχές της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, της διερευνητικής μάθησης και του εποικοδομητισμού, εφαρμόζοντας τις απεριόριστες δυνατότητες που παρέχουν οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
Επιμέλεια: Νίκος Αντωνούρης, Φιλόλογος
Στην προσπάθεια να ξετυλίξουμε το κουβάρι του πολυσήμαντου και βαθυστόχαστου έργου του αλεξανδρινού ποιητή, ώστε να αποκωδικοποιηθεί το ποιητικό του σύμπαν, έγινε προβολή επιλεγμένων αποσπασμάτων από ντοκιμαντέρ καθώς και από την ταινία – αφιέρωμα στη ζωή και το έργο του. Έπειτα, ακολούθησε καθοδηγημένη συζήτηση γύρω από την ποίησή του, με αφορμή στίχους από το σύνολο του έργου του ποιητή, τους οποίους αναζήτησαν και κατέγραψαν οι μαθητές. Κατ’ αυτόν τον τρόπο οι εκπαιδευόμενοι είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες ποιητές της σύγχρονης Λογοτεχνίας και ιδιαίτερα δημοφιλή στο εξωτερικό.
Οι τάξεις χωρίστηκαν σε πέντε ομάδες (Φιλόλογοι, Ιστορικοί, Γεωγράφοι, Βιογράφοι, Καλλιτέχνες) με βάση τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις τους. Αφού παρακολούθησαν την ψηφιακή αφήγηση του ποιήματος, στον επίσημο διαδικτυακό τόπο του Αρχείου Καβάφη, εισήλθαν στη σελίδα του μαθήματος (rpclass.gr), όπου μελέτησαν τις αναθέσεις τους ανά αντικείμενο έρευνας. Παιδαγωγικά, έμφαση δόθηκε στην ανατροφοδότηση των μαθητών με πληροφορίες και αξιολογικές κρίσεις που προέρχονται από την ίδια την ομάδα και προκύπτουν ως αποτέλεσμα μιας διδακτικής πράξης εστιασμένης στην ενεργητική συμμετοχή των μαθητών σε μία ανακαλυπτική πορεία μάθησης.
Οι μαθητές εξοικειώθηκαν με την ομαδοσυνεργατική μάθηση, ανέλαβαν πρωτοβουλίες, ασκήθηκαν στη δημιουργική γραφή, ανέπτυξαν δεξιότητες Πληροφορικής, ζωγραφικής, διερεύνησαν με γνώμονα την κριτική σκέψη στο διαδίκτυο και σε επιλεγμένα λογισμικά, δραστηριοποιούμενοι κατ’ αυτόν τον τρόπο στην ενεργητική και εποικοδομητική μάθηση.
Φωτογραφίες