Μια ξεχωριστή θεατρική εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν οι μαθήτριες και οι μαθητές του σχολείου μας, που παρακολούθησαν το νέο έργο του Θανάση Σκρουμπέλου «Τρεις του Σεπτέμβρη 1843-Μακρυγιάννης», σε σκηνοθεσία του Νίκου Γκεσούλη και ερμηνεία του Θοδωρή Προκοπίου. Η παράσταση αποτέλεσε ένα ζωντανό μάθημα ιστορίας, μια εμπειρία που συνδύασε τη γνώση, τη συγκίνηση και την καλλιτεχνική δημιουργία. Οι μαθητές του σχολείου μας αποχώρησαν με νέες εικόνες, ερωτήματα και προβληματισμούς, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά ότι το θέατρο αποτελεί πολύτιμο εργαλείο μάθησης.

Επιμέλεια: Ζωή Ζαΐρη, Εκπαιδευτικός

Η παράσταση, που παρουσιάστηκε στην αίθουσα Καλλιπάτειρα, δόθηκε σε δύο κύκλους: την πρώτη παρακολούθησαν τα παιδιά της Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού, ενώ τη δεύτερη οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου.

Ένα ιστορικό γεγονός ζωντανό επί σκηνής

Το έργο επικεντρώνεται στα γεγονότα της λαϊκής εξέγερσης της 3ης Σεπτεμβρίου 1843, όταν ο λαός, με πρωτεργάτη τον στρατηγό Ιωάννη Μακρυγιάννη, απαίτησε από τον βασιλιά Όθωνα την παραχώρηση Συντάγματος.

Προετοιμασία στην τάξη και ενεργή συμμετοχή των παιδιών

Είχε προηγηθεί στις τάξεις ειδική αναφορά στο ιστορικό πλαίσιο της εξέγερσης του 1843 και στη σημασία της διεκδίκησης του πρώτου ελληνικού Συντάγματος.
Έχοντας λοιπόν την αναγκαία ιστορική βάση, τα παιδιά παρακολούθησαν και τις δύο παραστάσεις με υποδειγματική προσήλωση, δείχνοντας ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τρόπο με τον οποίο το θεατρικό έργο συνέδεε τα ιστορικά γεγονότα με τα ανθρώπινα συναισθήματα και τις προσωπικές μαρτυρίες της εποχής.

Μια ερμηνεία που καθήλωσε

Ο ηθοποιός Θοδωρής Προκοπίου καθήλωσε τους μαθητές με την ένταση, την αμεσότητα και τη βαθιά συγκινησιακή φόρτιση της ερμηνείας του. Μέσα από τον ρόλο του Γιάννη Φέστα, ο οποίος ήταν ψυχοπαίδι του Στρατηγού Μακρυγιάννη, κατάφερε να μεταφέρει το κοινό στην εποχή των γεγονότων και να ζωντανέψει μια κρίσιμη στιγμή της ελληνικής ιστορίας.

Διάλογος με τους συντελεστές

Μετά το τέλος των παραστάσεων, ακολούθησε συζήτηση με τον σκηνοθέτη Νίκο Γκεσούλη και τον ηθοποιό. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις, να λύσουν απορίες σχετικά με το ιστορικό περιεχόμενο, τις δυσκολίες της ερμηνείας και τον τρόπο με τον οποίο δημιουργείται ένας θεατρικός μονόλογος. Η συζήτηση εξελίχθηκε σε μια ζεστή και ουσιαστική ανταλλαγή απόψεων, αναδεικνύοντας την εκπαιδευτική αξία του θεάτρου.

Η παράσταση αποτέλεσε ένα ζωντανό μάθημα ιστορίας, μια εμπειρία που συνδύασε τη γνώση, τη συγκίνηση και την καλλιτεχνική δημιουργία. Οι μαθητές του σχολείου μας αποχώρησαν με νέες εικόνες, ερωτήματα και προβληματισμούς, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μία φορά ότι το θέατρο αποτελεί πολύτιμο εργαλείο μάθησης.