Δράση στο Πάρκο Ροδινιού
Μια ξεχωριστή εκπαιδευτική εμπειρία είχαν οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ’ τάξης, μέσα από μια διαθεματική δράση που πραγματοποιήθηκε στο Πάρκο Ροδινιού – έναν από τους αρχαιότερους και πιο μαγευτικούς φυσικούς χώρους της Ρόδου – στο πλαίσιο των μαθημάτων Γλώσσας, Ιστορίας και Μελέτης Περιβάλλοντος.
Επιμέλεια: Ρένα Κακούλη, Εκπαιδευτικός
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης τα παιδιά εξερεύνησαν ένα μοναδικό τοπίο, όπου το νερό προσδίδει ξεχωριστή ομορφιά. Η πλούσια και εντυπωσιακή βλάστηση, τα τρεχούμενα νερά, τα ξύλινα γεφυράκια, τα μονοπάτια και οι χώροι ξεκούρασης εντυπωσίασαν τους μικρούς εξερευνητές. Αφουγκράστηκαν τους ήχους της φύσης και κατέγραψαν συναισθήματα και εντυπώσεις, αξιοποιώντας τις αισθήσεις τους. Επίσης, αναβίωσαν τα πολιτεύματα της Αρχαίας Ελλάδας, μέσα από βιωματικές δραστηριότητες που εστίασαν στη βασιλεία και τη δημοκρατία. Επιπλέον, εντόπισαν αρχαιολογικά σημεία, όπως τα αρχαία ταφικά μνημεία και τμήμα από το ρωμαϊκό σύστημα υδροδότησης της αρχαίας πόλης της Ρόδου, συνδέοντας την ιστορία με το φυσικό περιβάλλον. Τέλος, μεταμορφώθηκαν σε «Μυστικούς Πράκτορες του Οικοσυστήματος», παρατηρώντας με μεγεθυντικούς φακούς τους αφανείς οργανισμούς του πάρκου, τους οποίους κατέγραψαν, ζωγράφισαν και πρότειναν τρόπους προστασίας τους.
Το Πάρκο Ροδινιού, με ιστορία που ξεκινά από το 408 π.Χ., αποτελεί έναν μικρό παράδεισο με ιδιαίτερη ιστορική και εκπαιδευτική αξία, αφού σύμφωνα με την παράδοση, το 330 π.Χ., ο ρήτορας Αισχίνης ίδρυσε την πρώτη Ρητορική Σχολή στον χώρο αυτό.
Η δράση αυτή αποτέλεσε μια εμπειρία μάθησης και σύνδεσης με τη φύση, την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά του τόπου μας. Ενίσχυσε τη συνεργασία, την παρατηρητικότητα, την περιβαλλοντική ευαισθησία και τη δημιουργική έκφραση των παιδιών, δίνοντάς τους την ευκαιρία να συνδέσουν τη γνώση με την εμπειρία, μέσα από ένα φυσικό και ιστορικό περιβάλλον.






