Τα βιωματικά εργαστήρια της «Διόδου» άφησαν ένα πολύτιμο αποτύπωμα στους μαθητές μας. Με το παιχνίδι, τη ζωγραφική, τη συζήτηση και τη συνεργασία, τα παιδιά έμαθαν πώς να ακούν, να εμπιστεύονται και να επικοινωνούν ουσιαστικά. Ανέπτυξαν δεξιότητες που θα τους συντροφεύουν όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στην καθημερινή τους ζωή.
Επιμέλεια: Ζωή Ζαΐρη, Σοφία Χαλκιά & Ροδάνθη Χριστοδούλου, Εκπαιδευτικοί
Από τον Οκτώβριο έως και τον Νοέμβριο 2025 πραγματοποιήθηκαν στο Σχολείο μας μια σειρά από βιωματικά εργαστήρια για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Ε’ και Στ’ τάξης. Τα εργαστήρια σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν από εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχικής Υγείας «Δίοδος».
Στόχος των εργαστηρίων ήταν να δοθεί στα παιδιά η ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα τον εαυτό τους και τους συμμαθητές τους, να μάθουν να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση και την ενεργητική ακρόαση αλλά και να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τη ζωηρή ενέργεια ή την οργή τους με δημιουργικό τρόπο.
Η συμμετοχή των παιδιών υπήρξε ενθουσιώδης και ουσιαστική. Οι ειδικοί της «Διόδου» προσέγγισαν τους μαθητές με επαγγελματισμό, κατανόηση και αποδοχή, δημιουργώντας ένα ασφαλές και φιλικό περιβάλλον όπου κάθε παιδί ένιωθε ελεύθερο να εκφραστεί.
Στιγμές από τα εργαστήρια
Στις δραστηριότητες γνωριμίας, οι μαθητές κάθισαν σε κύκλο, αντάλλαξαν θέσεις και απόψεις, μίλησαν για τον εαυτό τους μέσα από φανταστικές προτάσεις όπως «Αν ήμουν μουσική…» ή «Αν ήμουν καιρός…», ενώ μέσα από το παιχνίδι με την μπάλα έμαθαν να θυμούνται και να σέβονται τα ενδιαφέροντα των άλλων.
Στις δραστηριότητες εμπιστοσύνης, παιδιά με κλειστά μάτια οδηγήθηκαν από συμμαθητές τους μέσα στην τάξη, ανακαλύπτοντας τη δύναμη της μη λεκτικής επικοινωνίας και της συνεργασίας. Σε άλλη άσκηση, δημιούργησαν ομαδικές ζωγραφιές, προσθέτοντας το καθένα ένα στοιχείο στη δουλειά του άλλου — μια εμπειρία που ανέδειξε την αξία της εμπιστοσύνης και του σεβασμού μέσα στην ομάδα.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν και οι δραστηριότητες διαχείρισης συναισθημάτων, όπου οι μαθητές μίλησαν για τον θυμό: πότε εμφανίζεται, πώς εκδηλώνεται και με ποιους τρόπους μπορούν να ηρεμήσουν. Μέσα από ομαδικά παιχνίδια, κινήσεις και σκηνικά παραδείγματα, έμαθαν να αναγνωρίζουν τα στάδια από την ενόχληση έως την οργή, αλλά και να βρίσκουν τρόπους να επιστρέφουν στην ηρεμία.
Ένα πολύτιμο αποτύπωμα
Τα βιωματικά εργαστήρια της «Διόδου» άφησαν ένα πολύτιμο αποτύπωμα στους μαθητές μας. Με το παιχνίδι, τη ζωγραφική, τη συζήτηση και τη συνεργασία, τα παιδιά έμαθαν πώς να ακούν, να εμπιστεύονται και να επικοινωνούν ουσιαστικά. Ανέπτυξαν δεξιότητες που θα τους συντροφεύουν όχι μόνο στο σχολείο, αλλά και στην καθημερινή τους ζωή.
Ευχαριστούμε θερμά τους ειδικούς του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτήσεων και Προαγωγής της Ψυχικής Υγείας «Δίοδος» για την πολύτιμη συμβολή τους, τη ζεστή παρουσία και την έμπνευση που προσέφεραν στους μαθητές και στις μαθήτριές μας.






