Μπορεί ένα «όχι» να ειπωθεί με τρόπο που να μην πληγώνει τον άλλον; Πώς μπορούμε να εκφράσουμε τα συναισθήματά μας με ειλικρίνεια και σεβασμό απέναντι στους γύρω μας; Και πώς διαχειριζόμαστε την απόρριψη χωρίς να νιώθουμε ενοχές; Αυτά τα ερωτήματα κλήθηκαν να απαντήσουν οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου στις 13 Φεβρουαρίου καθώς και των τάξεων Β’ και Γ’ Γυμνασίου στις 27 Φεβρουαρίου αντίστοιχα, κατά τη Ζώνη Εναλλακτικής Δράσης, μέσα από μία διαδραστική συζήτηση και… αρκετό προβληματισμό!

Επιμέλεια: Αργύρα Ελπίδα, Κανδυλάκη Ελένη, Λιακοπούλου Έλενα, Ψυχολόγοι «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις»

Η Ψυχολόγος και Σύμβουλος του Διεπιστημονικού Κέντρου Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις», κ. Ελπίδα Αργύρα, καθοδήγησε τους μαθητές σε ένα ουσιαστικό ταξίδι κατανόησης των εννοιών του σεβασμού, των ορίων και της ειλικρίνειας στις ανθρώπινες σχέσεις. Η προσέγγιση βασίστηκε στη βιωματική μάθηση, μέσα από ένα πρωτότυπο, διαδραστικό παιχνίδι, κατά το οποίο οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να βιώσουν και να αναλύσουν την εμπειρία τόσο της απόρριψης όσο και του ρόλου εκείνου που απορρίπτει, ενισχύοντας έτσι την ενσυναίσθηση και την αυτογνωσία τους.

Παράλληλα, συνειδητοποίησαν τη σημασία της θέσπισης ορίων ως θεμελιώδους στοιχείου των υγιών διαπροσωπικών σχέσεων.  Επιπλέον, δόθηκε έμφαση στον τρόπο με τον οποίο μπορεί να διατυπωθεί ένα «όχι» με σαφήνεια, σεβασμό και κατανόηση, χωρίς να προκαλεί εντάσεις ή να πληγώνει τους άλλους.

Μέσα από τη συζήτηση, οι μαθητές μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες, εξέφρασαν σκέψεις και προβληματισμούς και, τελικά, αποχώρησαν με μια νέα οπτική σχετικά με τη δυναμική των σχέσεών τους με φίλους, συμμαθητές και το ευρύτερο κοινωνικό τους περιβάλλον.