Το «Master Experimenter» απέδειξε, για άλλη μια φορά, πως η γνώση αποκτά αξία όταν μετατρέπεται σε βίωμα, καλλιεργώντας την περιέργεια, τη δημιουργική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Μέσα από τη συνεργασία, την πειραματική προσέγγιση και την ανακάλυψη, τα παιδιά βίωσαν τη χαρά της μάθησης, αποδεικνύοντας πως η επιστήμη είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι εξερεύνησης!
Επιμέλεια: Ζωή Ζαΐρη, Εκπαιδευτικός
Την Παρασκευή, 7 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και Στ’ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» συμμετείχαν σε μια μοναδική εκπαιδευτική εμπειρία, τη δράση «Master Experimenter»! Στόχος της ήταν η εφαρμογή της επιστημονικής πρακτικής στη Μηχανική, μέσα από τον σχεδιασμό και τη δοκιμή λύσεων σε πραγματικές προκλήσεις.
Οι μαθήτριες και οι μαθητές, χωρισμένοι σε ομάδες, ανέλαβαν διαφορετικούς ρόλους και συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν αυτοσχέδια πλεούμενα από ποικίλα υλικά. Στην πρώτη φάση της δράσης, δοκίμασαν την ικανότητα επίπλευσης των κατασκευών τους, ενώ στη συνέχεια πρόσθεσαν αντικείμενα, ελέγχοντας πόσο φορτίο μπορούσαν να αντέξουν χωρίς να βυθιστούν. Στην τελευταία και πιο απαιτητική δοκιμασία, οι ομάδες κλήθηκαν να κάνουν τις βάρκες τους να κινούνται μέσα σε νερό, αξιοποιώντας τη θερμική ενέργεια από ένα αναμμένο κερί.
Στο τέλος της δράσης, οι μαθητές βραβεύτηκαν για την εξαιρετική τους προσπάθεια, όμως το μεγαλύτερο κέρδος τους δεν ήταν τα βραβεία. Ήταν η εμπειρία της εξερεύνησης, της ανακάλυψης, της δημιουργίας και της ομαδικής εργασίας, στοιχεία που αποτελούν τη βάση της σύγχρονης βιωματικής μάθησης.
Το «Master Experimenter» απέδειξε, για άλλη μια φορά, πως η γνώση αποκτά αξία όταν μετατρέπεται σε βίωμα, καλλιεργώντας την περιέργεια, τη δημιουργική σκέψη και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Μέσα από τη συνεργασία, την πειραματική προσέγγιση και την ανακάλυψη, τα παιδιά βίωσαν τη χαρά της μάθησης, αποδεικνύοντας πως η επιστήμη είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι εξερεύνησης!