Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε ένα ντροπαλό παιδί και ποιοι είναι οι ενδεδειγμένοι τρόποι διαχείρισης της ντροπαλότητάς του; Τι συμβαίνει όταν ένα παιδί πιέζεται να αλληλοεπιδράσει κοινωνικά και ποιες είναι οι επιπτώσεις όταν μιλάμε για εκείνο σαν να μην είναι παρόν;
Επιμέλεια: Ελπίδα Αργύρα, Ψυχολόγος και Σύμβουλος του Διεπιστημονικού Κέντρου Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις»
«Μίλα στον κύριο, παιδί μου, μη ντρέπεσαι!»
Πιστεύετε πως αυτή η φράση βοηθάει το παιδί σας να ξεπεράσει τη ντροπαλότητά του;
Αυτά, καθώς και πολλά άλλα κρίσιμα ερωτήματα, τέθηκαν προς συζήτηση στην ομιλία που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 29 Ιανουαρίου στο Nηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», με θέμα τη ντροπαλότητα των παιδιών. Οι γονείς που συμμετείχαν είχαν την ευκαιρία να κατανοήσουν τη διαφορά μεταξύ ντροπαλότητας και αντικοινωνικής συμπεριφοράς, καθώς και να προβληματιστούν σχετικά με το εάν η ντροπαλότητα είναι ένα χαρακτηριστικό που χρειάζεται να «ξεπεραστεί» ή αν αποτελεί φυσιολογική πτυχή της προσωπικότητας του παιδιού.
Κατά τη διάρκεια της ομιλίας, συζητήθηκαν σημαντικά ζητήματα, όπως η αποτελεσματικότητα τού να μιλά ένας ενήλικας εκ μέρους του παιδιού όταν εκείνο ντρέπεται, οι συνέπειες της αναφοράς στο παιδί ως «ντροπαλό» μπροστά σε άλλους καθώς και οι επιπτώσεις της σύγκρισης με πιο εξωστρεφείς συνομηλίκους του.
Η κ. Ελπίδα Αργύρα, Ψυχολόγος και Σύμβουλος του Διεπιστημονικού Κέντρου Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις», μέσα από μια διαδραστική προσέγγιση που περιλάμβανε καθημερινά παραδείγματα, βιωματικά σενάρια και ασκήσεις, παρείχε χρήσιμες συμβουλές και πρακτικές κατευθύνσεις. Οι συμμετέχοντες αποκόμισαν χρήσιμα εργαλεία για τη διαχείριση της ντροπαλότητας των παιδιών τους, κατανοώντας ότι η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της μοναδικότητας και η δημιουργία ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος αποτελούν θεμελιώδεις παράγοντες για την ανάπτυξη της αυτοπεποίθησης και της κοινωνικής προσαρμογής τους.