Στις 10 Οκτωβρίου, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας, οι μαθήτριες και οι μαθητές του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» παρακολούθησαν τη δράση με τίτλο: «Gen-Z: Γνωρίζετε ότι είστε η πιο αγχωμένη γενιά όλων των εποχών;». Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ευαισθητοποίηση και η κατανόηση των παραγόντων που συμβάλλουν στο αυξημένο άγχος της Generation Z καθώς και η προσφορά πρακτικών στρατηγικών για τη διαχείριση αυτού του άγχους. Με τη βοήθεια παρουσιάσεων και βιωματικών δραστηριοτήτων οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις αιτίες που επιβαρύνουν την ψυχική υγεία τους, μέσα από αναλυτική ανάλυση στατιστικών στοιχείων και σύγχρονων ερευνών που ανέδειξαν πτυχές της καθημερινότητάς τους.

Επιμέλεια: Ελένη Κανδυλάκη και Έλενα Λιακοπούλου, Ψυχολόγοι στο Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις»

Η εκδήλωση, η οποία διοργανώθηκε από το Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις», περιλάμβανε ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις και βιωματικές δραστηριότητες. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν για τις αιτίες που επιβαρύνουν την ψυχική υγεία τους, μέσα από λεπτομερή ανάλυση στατιστικών στοιχείων και σύγχρονων ερευνών που ανέδειξαν πτυχές της καθημερινότητάς τους. Θέματα όπως η εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας, η αυξημένη κοινωνική απομόνωση, οι αυξανόμενες οικονομικές ανισότητες, η έξαρση των πολέμων, η πανδημία COVID-19 και η αβεβαιότητα για το μέλλον αναδείχθηκαν ως μερικοί από τους βασικούς παράγοντες που επιδρούν στην ψυχολογία της σημερινής νεολαίας.

Η κ. Ελένη Κανδυλάκη και η κ. Έλενα Λιακοπούλου, ψυχολόγοι στο Διεπιστημονικό Κέντρο Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις», παρουσίασαν στατιστικά στοιχεία και έρευνες που αναδεικνύουν την ένταση του φαινομένου και την ανάγκη για πιο συστηματική υποστήριξη της ψυχικής υγείας στους νέους. Επισήμαναν πως η ανάγκη για σύνδεση και η ταχύτατη εξέλιξη της τεχνολογίας δημιουργούν πιέσεις στους μαθητές που επηρεάζουν την αυτοεκτίμησή τους, ενώ η συνεχής πρόσβαση σε πληροφορίες μέσω του διαδικτύου ενισχύει το άγχος γύρω από θέματα παγκόσμιας κλίμακας, όπως η περιβαλλοντική κρίση και οι πολιτικοκοινωνικές αστάθειες.

Μετά την κεντρική παρουσίαση, ακολούθησε ανοιχτή συζήτηση, όπου οι μαθήτριες και οι μαθητές εξέφρασαν τις ανησυχίες τους και μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες γύρω από το άγχος. Οι μαθητές αντάλλαξαν απόψεις για την καθημερινή πίεση που βιώνουν τόσο στις διαπροσωπικές τους σχέσεις όσο και στις σχολικές τους επιδόσεις, ενώ αρκετοί τόνισαν την επιθυμία για περισσότερη κατανόηση και στήριξη από το περιβάλλον τους.

Στο τέλος της εκδήλωσης, οι ψυχολόγοι καθοδήγησαν τους μαθητές σε μια σειρά βιωματικών ασκήσεων χαλάρωσης και διαχείρισης άγχους. Οι ασκήσεις περιλάμβαναν τεχνικές αναπνοής, πρακτικές διαλογισμού και ενσυνειδητότητας (mindfulness) καθώς και στρατηγικές διαχείρισης χρόνου. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες, οι μαθητές ενθαρρύνθηκαν να αναγνωρίσουν τα επίπεδα άγχους τους και να δοκιμάσουν διαφορετικά εργαλεία που μπορούν να τους βοηθήσουν να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Η καλλιέργεια αυτών των δεξιοτήτων είναι ζωτικής σημασίας για την ενδυνάμωση της ψυχικής ανθεκτικότητας των νέων, καθώς τους βοηθά να αναγνωρίζουν τα σημάδια άγχους και να υιοθετούν πιο υγιείς τρόπους διαχείρισης.

Η πρωτοβουλία αυτή αποτέλεσε μια πολύτιμη εμπειρία για τους μαθητές και μια υπενθύμιση για τη σημασία της ψυχικής υγείας στην εκπαιδευτική κοινότητα. Οι δράσεις ενημέρωσης και υποστήριξης τέτοιου τύπου αποτελούν σημαντικό βήμα για την αντιμετώπιση των ψυχολογικών πιέσεων που αντιμετωπίζουν οι νέοι σήμερα, ενισχύοντας την αυτογνωσία και την κατανόηση του εαυτού τους.