Με ποιον τρόπο μπορεί η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας και η πραγματοποίηση της επίσκεψης σε έναν μουσειακό χώρο να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών, ώστε η μάθηση να γίνει πιο ελκυστική και πιο ενδιαφέρουσα; Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Στ’ 1 Δημοτικού, στο πλαίσιο των μαθημάτων της Γλώσσας και της Φυσικής, επισκέφθηκαν το Μουσείο  Αρχαίας Τεχνολογίας με σκοπό να κατανοήσουν την τεχνική και την τεχνοτροπία της αρχαίας τεχνολογίας μέσω της εφαρμογής των κανόνων της φυσικής, ώστε να είναι σε θέση να περιγράψουν τον χώρο και τις συσκευές σε ροή γραπτού λόγου.

Επιμέλεια: Ρένα Κακούλη, Εκπαιδευτικός

 

Μια ακόμη δημιουργική ημέρα απόλαυσαν οι μαθήτριες και οι μαθητές της Στ΄1 Δημοτικού του σχολείου μας. Πιο συγκεκριμένα, επισκέφθηκαν το Μουσείο Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας και ξεναγήθηκαν στη μουσειακή διαδρομή και εξέλιξη αρχαίων ελληνικών τεχνολογικών επιτευγμάτων.

Ο υπολογιστικός μηχανισμός των Αντικυθήρων, ο Πολύβολος καταπέλτης του Διονυσίου, η αιολόσφαιρα του Ήρωνα αλλά και το ηλιακό ωρολόγιο του Παρμενίωνα ταξίδεψαν τους μαθητές στον θαυμαστό κόσμο των εμβληματικών εφευρέσεων.

Επίσης, παρατήρησαν τον περιβάλλοντα χώρο του Μουσείου και την αίθουσα που φιλοξενεί την έκθεση, ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν  γραπτά  περιγραφικά κείμενα με θέμα την περιγραφή κτηρίων. Επιπρόσθετα, αναγνώρισαν  τις ενεργειακές μετατροπές στις μηχανές των αρχαίων Ελλήνων, είχαν την ευκαιρία να δουν τις κατασκευές υπό κλίμακα, αλλά και να κατανοήσουν το πώς οι Αρχαίοι Έλληνες εφάρμοσαν μαθηματικούς κανόνες και νόμους της Φυσικής στη δημιουργία τεχνολογικών εφευρέσεων.

Με αυτόν τον τρόπο, η διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας  και η πραγματοποίηση της επίσκεψης σε έναν μουσειακό χώρο ενεργοποίησε το ενδιαφέρον των μαθητών, ώστε η μάθηση να γίνει πιο ελκυστική και πιο ενδιαφέρουσα!

Φωτογραφίες