Το απόγευμα της Τετάρτης, 29 Ιανουαρίου 2020, γονείς, φίλοι και εκπαιδευτικοί του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μία διάλεξη, με θέματα που απασχολούν την πνευματική υγεία των εφήβων και εν γένει όλης της οικογένειας.

Επιμέλεια: Μαρία Μεντή, Φιλόλογος

 

Το πρόγραμμα της διάλεξης ξεκίνησε με την εισήγηση της κ. Μαρίας Ξεπαπαδάκη, η οποία από την οπτική της κοινωνικής επιστήμης και ως σύμβουλος του Κέντρου Συμβουλευτικής «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις», παρουσίασε στην ομιλία της με τίτλο «Χαμένοι στη μετάφραση» τα χαρακτηριστικά της iGen γενιάς και τις συνέπειες της υπέρ – δικτύωσης στις κοινωνικές και γονεϊκές σχέσεις. Η εν λόγω γενιά αφορά στα παιδιά που γεννήθηκαν στο διάστημα από το 1995 έως το 2012 και χαρακτηρίζεται ως η γενιά που είναι η περισσότερο εξοικειωμένη με τα τεχνολογικά επιτεύγματα. Η εισήγηση πλαισιώθηκε από τους καίριους σχολιασμούς του γενικού διευθυντή και εκπαιδευτικού των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» κ. Κυριάκου Κυριακούλη και της υπεύθυνης ψυχολόγου του «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις» κ. Ελένης Κανδυλάκη, ενώ εξαιρετικά χρήσιμα για την εξέλιξη της διαδραστικής διαδικασίας ήταν και τα σχόλια των παρευρισκόμενων γονέων, καθώς μέσα από τις παρατηρήσεις τους αναδείχθηκε η βιωματική σχέση όλων πλέον των οικογενειών με το πρόβλημα της υπέρ – έκθεσης στην τεχνολογία.

Ανάμεσα στα πολλά και ενδιαφέροντα σημεία που τονίστηκαν στην ομιλία της κ. Ξεπαπαδάκη για τα χαρακτηριστικά της iGen γενιάς, αξίζει να αναφερθούν οι επιπτώσεις της υπερβολικής ενασχόλησης με την τεχνολογία στις γονεϊκές σχέσεις. Παράλληλα, αναδείχθηκαν με ρεαλισμό τα υπαρκτά εμπόδια στην επικοινωνία των γονέων με την iGen γενιά, ενώ συνάμα παρουσιάστηκαν πρακτικοί τρόποι ουσιαστικής προσέγγισης, όπως ο διάλογος και η κατανόηση, με τους οποίους μπορούν οι γονείς να πλησιάσουν τα παιδιά τους και να εξοικειωθούν με τον κόσμο τους, χωρίς να εκτραπούν στις ακραίες συμπεριφορές της απαγόρευσης και της επίκρισης ή στην εγκληματική αδιαφορία και την ανοχή για το πρόβλημα. Στις εύστοχες παρεμβάσεις της κ. Κανδυλλάκη τονίστηκαν οι διαπιστώσεις των ειδικών για τα ανησυχητικά ποσοστά αυξημένης κατάθλιψης αλλά και η αδυναμία χειρισμού συναισθηματικών καταστάσεων εκ μέρους των υπέρ – δικτυωμένων εφήβων. Επιπλέον, υπογραμμίστηκε από τον κ. Κυριακούλη ότι η λύση στο διαπιστωμένο πρόβλημα της υπέρ – δικτύωσης των εφήβων δεν είναι η δαιμονοποίηση της τεχνολογίας, οι σπασμωδικές απορριπτικές κινήσεις ή η μόνιμη ένταση με τα παιδιά, αλλά η ουσιαστική προσπάθεια κατανόησης του πλαισίου μέσα στο οποίο ζουν οι σύγχρονοι έφηβοι, προκειμένου οι αιτίες του προβλήματος να προσεγγιστούν πολυπρισματικά και να υιοθετηθούν εφικτές λύσεις απ’ όλες τις πλευρές.

Η παρατήρηση της κ. Κανδυλάκη ότι στις πλείστες των περιπτώσεων πολλά από τα θέματα που αντιμετωπίζει το γραφείο Συμβουλευτικής του «ΡΟΔΙΩΝ Ανάδρασις» σχετίζονται με τις επιπτώσεις της υπερβολικής ενασχόλησης με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αποτέλεσε το έναυσμα για την πρωτοβουλία να οργανωθεί μία στοχευμένη προσπάθεια προσέγγισης ενός προβλήματος που χρήζει υπεύθυνης αντιμετώπισης. Για τον σκοπό αυτό, το προσεχές διάστημα θα ακολουθήσει σειρά και από άλλες εισηγήσεις στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», οι οποίες θα εστιάζουν περισσότερο εξειδικευμένα σε περιπτώσεις που καλούνται καθημερινά να αντιμετωπίσουν γονείς και εκπαιδευτικοί. Οι επιπτώσεις  της υπέρ – δικτύωσης των εφήβων απαιτούν να μην αδιαφορήσουμε, καθώς μπορούμε όλοι μας με γνώση, σύνεση και ωριμότητα να καταστήσουμε την τεχνολογία σύμμαχο και όχι εχθρό μας στο έργο της ανατροφής ολοκληρωμένων και ισορροπημένων ανθρώπων.

 

Βίντεο

 

 

Φωτογραφίες