Οι μαθήτριες και οι μαθητές του Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» υποδέχτηκαν τη συγγραφέα Αγγελική Δαρλάση την Τρίτη, 11 Ιουνίου 2019, στο πλαίσιο του προγράμματος «Διασκεδάζω να διαβάζω». Το εβδομαδιαίο αυτό πρόγραμμα που εφαρμόζει το σχολείο μας έχει ως στόχο την προώθηση της φιλαναγνωσίας και την εξοικείωση με την ελληνική και ξένη λογοτεχνία. Η επίσκεψη της Αγγελικής Δαρλάση επισφράγισε την ολοκλήρωση του προγράμματος για τη σχολική χρονιά και γέμισε τη μέρα των παιδιών και των εκπαιδευτικών με χαμόγελα, ιστορίες, παραμύθια, εικόνες και όνειρα για μικρούς και μεγάλους.
Επιμέλεια: Ελευθερία Βασιλείου, Ζωή Ζαΐρη, Ρένα Κακούλη, Ντόρα Κυπριώτη, Χριστιάνα Παναγίδου, Βάσω Πίνδη, Μάρθα Σταχίκα, Εκπαιδευτικοί
Οι τάξεις Α’ και Β’ Δημοτικού διάβασαν το βιβλίο «Η Γοργόνα», το οποίο εμπνεύστηκε η συγγραφέας από τον θρύλο της θαλασσινής γοργόνας, της ελληνικής λαϊκής παράδοσης. Συγκεκριμένα, τα παιδιά του Α’1 έφτιαξαν ένα βιβλίο, στο οποίο κάθε παιδί αναπαριστά τον εαυτό του ως «φανταστικό πλάσμα», που αποτελείται από δύο διαφορετικά πλάσματα ενωμένα, όπως ήταν η γοργόνα. Το τμήμα Α’2 κατασκεύασε ένα ευφάνταστο επιτραπέζιο παιχνίδι, στο οποίο οι παίχτες πρέπει να δώσουν τις κατάλληλες απαντήσεις στη γοργόνα, προκειμένου να προσπεράσουν τα εμπόδια να φτάσουν στον προορισμό τους. Η Β’ Δημοτικού συνέθεσε ένα βιβλίο, το οποίο απεικονίζει τη Γοργόνα να «ταξιδεύει» σε απρόσμενα μέρη και τοποθεσίες, μέσα από τις ζωγραφιές των παιδιών.
Οι τάξεις Γ΄και η Δ΄Δημοτικού διάβασαν το βιβλίο «Το δέντρο που είχε φτερά» και ετοίμασαν κάτι ξεχωριστό για τη συγγραφέα. Το τμήμα Γ’1 φιλοτέχνησε έναν καμβά με ένα δέντρο, εμπνευσμένο από μια εικόνα του βιβλίου, τοποθετώντας πάνω στα κλαδιά του ζωγραφιές με αντικείμενα και τοπία της Ρόδου. Το τμήμα Γ΄2 κατασκεύασε έναν δικό του καμβά, με ένα δέντρο αντίστοιχο με το εξώφυλλο του βιβλίου και έφτιαξε ένα βιβλιαράκι, όπου κάθε παιδί συμπλήρωνε τη φράση «Αν ταξίδευα..». Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Δ’ Δημοτικού παρουσίασαν μια μουσικοκινητική θεατρική δράση με θέμα τη διαφορετικότητα και την αγάπη και τραγούδησαν το τραγούδι «Κάτι διαφορετικό», τους στίχους του οποίου έγραψαν οι ίδιοι.
Οι τάξεις Ε΄και η ΣΤ΄Δημοτικού διάβασαν το βιβλίο «Το αγόρι στο θεωρείο». Τα παιδιά της Ε΄ Δημοτικού έδωσαν μορφή στους χαρακτήρες και τα στιγμιότυπα του βιβλίου, εικονογραφώντας το. Κάθε παιδί εικονογράφησε την αγαπημένη του σκηνή, χρησιμοποιώντας ως λεζάντα λόγια του κειμένου ή της φαντασίας του. Το τελικό αποτέλεσμα ήταν ένα νέο, τρισδιάστατο βιβλίο, από εικαστικές δημιουργίες των μαθητών, το οποίο δώρισαν στη συγγραφέα. Οι μαθήτριες και οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού έφτιαξαν και χάρισαν στη συγγραφέα ένα χειροποίητο ανθολόγιο από ανακυκλώσιμο χαρτί με τίτλο «Ψάχνοντας μια αγκαλιά», το οποίο αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος περιλαμβάνει εικονογραφημένες φράσεις με δυνατό νόημα ή μήνυμα από το αντίστοιχο βιβλίο και το δεύτερο μέρος εικονογραφημένους στίχους από μικρασιάτικα τραγούδια. Αφορμή για την ενασχόληση των μαθητών με τα παραπάνω τραγούδια στάθηκε η αναφορά που υπήρχε στο ομώνυμο έργο της συγγραφέως σε αντίστοιχο τραγούδι με τίτλο «Στο ‘πα και στο ξαναλέω».
Κατά τη διάρκεια της συνάντησης της συγγραφέως με τα παιδιά του σχολείου αναπτύχθηκαν έντονα συναισθήματα και ουσιαστική αλληλεπίδραση. Οι απορίες των παιδιών ανέδειξαν διαφορετικές πλευρές των βιβλίων και έδωσαν την ευκαιρία για μια ακόμη προέκταση της λογοτεχνικής εμπειρίας μέσα από την ανάλυση της δημιουργού. Η συγγραφέας Αγγελική Δαρλάση αναγνωρίζοντας την πολυδιάστατη προσέγγιση των βιβλίων από τους μαθητές καθώς και τον ζήλο με τον οποίο εργάστηκαν, επαίνεσε το έργο τους και δεσμεύτηκε για μελλοντικές επισκέψεις στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ».
Βίντεο (επιμέλεια: Χρήστος Μυστιλιάδης)
Φωτογραφίες