Οι μαθητές του τμήματος Α2 του Γυμνασίου μας έκαναν τον Οδυσσέα πρωταγωνιστή σε… ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, ανακαλύπτοντας έναν εναλλακτικό και συνάμα απολαυστικό τρόπο εμπέδωσης της «Οδύσσειας» του Ομήρου!

Επιμέλεια: Μάνος Δεληγιαννάκης, Φιλόλογος

 

Τα τελευταία χρόνια η «Οδύσσεια» του Ομήρου δεν αποτελεί γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα. Αυτό μάς δίνει επιπλέον κίνητρο, ώστε να σκεφτόμαστε περισσότερους δημιουργικούς τρόπους εμπέδωσης της γνώσης, με επίκεντρο πάντα τον ίδιο τον μαθητή, ενισχύοντας την αυτενέργειά του.

Κατά τη διάρκεια του β’ τετραμήνου οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου επιδόθηκαν σε σειρά ποικίλων δραστηριοτήτων, με σκοπό τόσο την εμπέδωση, όσο και την ψυχαγωγία. Συγκεκριμένα, οι μαθητές ανέλαβαν να διερευνήσουν θέματα σχετικά με την «Οδύσσεια» του Ομήρου, τα οποία μάλιστα επέλεξαν οι ίδιοι. Τα οφέλη πολλαπλά, καθώς με αυτόν τον τρόπο δίνεται η ευκαιρία στους μαθητές να καλλιεργήσουν κοινωνικές δεξιότητες (συνεργασία, επικοινωνία, αλληλεπίδραση) καθώς και να εξοικειωθούν με ψηφιακά μέσα παρουσίασης (π.χ. PowerPoint).

Στο πλαίσιο των δημιουργικών αυτών εργασιών δύο μαθήτριες του τμήματος Α2, η Μαρίλια Λυμπεροπούλου και η Μαρία Λάγκαλη, επέλεξαν έναν ευφάνταστο και διασκεδαστικό τρόπο, ώστε να εμπλέξουν όλους τους συμμαθητές τους στη δημιουργική αυτή διαδικασία: επινόησαν ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το δημιούργησαν και το παρουσίασαν στην τάξη, περνώντας όλοι μαζί μία ευχάριστη ώρα!

Τα υλικά, απλά: ένα ταμπλό, λίγα πιόνια και πολλές πλαστικοποιημένες κάρτες με ερωτήσεις. Σε αυτό το παιχνίδι γνώσεων της «Οδύσσειας» οι μαθητές έπρεπε να ακολουθήσαν την πορεία του Οδυσσέα από την Τροία μέχρι την Ιθάκη, αφού πρώτα είχαν χωριστεί σε ολιγομελείς ομάδες. Για κάθε σωστή ερώτηση που απαντούσαν οι μαθητές, μπορούσαν να προχωρήσουν ένα βήμα προς την Ιθάκη. Αντίθετα, για κάθε λανθασμένη απάντηση θα έπρεπε να επιστρέψουν μία τοποθεσία πίσω και να καθυστερήσουν τον πολυπόθητο νόστο του ταλανισμένου ήρωα.

Η διδακτική ώρα φάνηκε πολύ λίγη στους μαθητές, οι οποίοι ανανέωσαν το ραντεβού τους μετά το τέλος των εξετάσεων, προκειμένου να συνεχίσουν το παιχνίδι και να βοηθήσουν τον Οδυσσέα να φτάσει στην Ιθάκη. Ευχαριστούμε θερμά τις μαθήτριες Μαρίλια Λυμπεροπούλου και η Μαρία Λάγκαλη για την ευφάνταστη ιδέα και υλοποίησή της.

Φωτογραφίες