Την Πέμπτη, 28 Mαρτίου 2019 πραγματοποιήθηκε το 2o Master Experimenter του Δημοτικού Σχολείου, ένας ενδοσχολικός διαγωνισμός Φυσικών Επιστημών για τις μαθήτριες και τους μαθητές των τάξεων Ε’ και Στ’ Δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ». Ο διαγωνισμός διοργανώθηκε στις ειδικά διαμορφωμένες εγκαταστάσεις του σχολείου και οι μαθητές συμμετείχαν οργανωμένοι σε ομάδες.

 

Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους οι κ. Κώστας Σκουμιός, αρχιτέκτονας και ο κ. Σταμάτης Λινάρδος, πολιτικός μηχανικός, οι οποίοι ενημέρωσαν και ενθουσίασαν τους μαθητές με τις παρουσιάσεις τους για τον «πρώτο επιστήμονα» Leonardo da Vinci και τις δημιουργίες του. 

Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, οι μαθήτριες και οι μαθητές μαζί με τους  γονείς τους σχεδίασαν και κατασκεύασαν βήμα βήμα την αυτό-υποστηριζόμενη γέφυρα του Leonardo da Vinci σε μακέτες με απλά υλικά όπως ξυλάκια, ξυλομπογιές, γλωσσοπίεστρα και έπειτα δοκίμασαν την αντοχή της τοποθετώντας διάφορα βάρη.

Στη συνέχεια, η δράση ολοκληρώθηκε με την κατασκευή της συγκεκριμένης γέφυρας στον αύλιο χώρο του σχολείου σε πραγματικό μέγεθος. Στο τέλος, εθελοντές μαθητές δοκίμασαν την αντοχή της διασχίζοντάς την με επιτυχία.

Οι δραστηριότητες του διαγωνισμού «Master Experimenter, 2019» βασίστηκαν στην εκπαιδευτική προσέγγιση STREAM (Science, Technology, Reading and Writing, Engineering, Arts, Math), η οποία διεθνώς αποτελεί μια καινοτόμο εκπαιδευτική προσέγγιση των τελευταίων ετών. Η θεματολογία των δραστηριοτήτων του φετινού διαγωνισμού βασίστηκε στη περίοδο της Αναγέννησης και ο άνθρωπος ο οποίος αποτέλεσε την πηγή έμπνευσης των μαθητών ήταν ο Leonardo da Vinci, κορυφαίος ζωγράφος, γλύπτης, εφευρέτης, αρχιτέκτονας, μηχανικός και επιστήμονας. 

Η αξιολόγηση της προσπάθειας των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που συμμετείχαν στο διαγωνισμό έγινε με τη συνδρομή των μαθητών της Β’ Λυκείου της Ομάδας Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», με γνώμονα τη συμμετοχή των μαθητών σε ρόλους ευθύνης και την προώθηση των παιδαγωγικών αρχών της ομαδικότητας, της συνεργασίας και της αυτενέργειας.

Στο «Master Experimenter 2019», όπως και σε άλλες δράσεις που υλοποιούνται στα Εκπαιδευτήρια «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», οι μαθητές δεν είναι απλοί παρατηρητές και αποδέκτες της γνώσης, αλλά τη βιώνουν και την απολαμβάνουν!

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Σκουμιό, τον κ. Λινάρδο για τις ενδιαφέρουσες παρουσιάσεις τους καθώς και όλους τους γονείς που συμμετείχαν στη δράση.

 

Το παρακάτω βίντεο από το 2o Master Experimenter Δημοτικού επιμελήθηκε ο κ. Χρήστος Μυστιλιάδης:

 

 

Φωτογραφίες