Μια σημαντική διάκριση για το Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»!

 

Την Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε στα Τρίκαλα το 5ο Φεστιβάλ Μαθητικού Ραδιοφώνου από το European School Radio, το οποίο περιελάμβανε την ημερίδα «Το NEStOR δίπλα στο ευρωπαϊκό σχολείο του αύριο» καθώς και την τελετή βράβευσης του Διαγωνισμού Ραδιοφωνικού Μηνύματος & Τραγουδιού «Κάν’ το ν’ ακουστεί 2018».

Σε αυτόν τον διαγωνισμό συμμετείχαν περισσότερα από 40 σχολεία της Ελλάδας και Κύπρου της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με αξιόλογες προσπάθειες μαθητών και εκπαιδευτικών. Συνολικά 25 σχολεία από την Ελλάδα και την Κύπρο παρέλαβαν 9 πρώτα βραβεία, 13 ειδικές διακρίσεις και 3 επαίνους.

Το Νηπιαγωγείο των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ», υπό την καθοδήγηση και εμψύχωση των νηπιαγωγών Βούλας Μαράντου και Ξένιας Μαστρομιχάλη, του μουσικού Νεκτάριου Αυγενικού και του Γιώργου Ξανθόπουλου (υπεύθυνος για την Ενορχήστρωση–Ηχοληψία), κέρδισε το Βραβείο Νηπιαγωγείου για το τραγούδι «Τόνι το πλατώνι», ένα τραγούδι που γράφτηκε και τραγουδήθηκε από τα παιδιά.

Όπως τονίστηκε από την οργανωτική επιτροπή του διαγωνισμού «…πρωτίστως δόθηκε σημασία στην εκπαιδευτική διάσταση του τραγουδιού και δευτερευόντως στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα».

Αναφορικά με την εκπαιδευτική διαδικασία που ακολουθήθηκε, αρχικά οι μαθητές του Νηπιαγωγείου παρακολούθησαν τα animation της Αγροπεριβαλλοντικής ομάδας Έρευνας και Δράσης «Αιθρία», που μεριμνά για τη διάσωση της άγριας ζωής της Ρόδου. Τα παιδιά γνώρισαν μέσα από το οπτικοακουστικό υλικό (https://www.youtube.com/watch?v=DZkbFVmu7e4) ποιο είναι το πλατώνι, ποιοι οι σύγχρονοι κίνδυνοι που αντιμετωπίζει, πώς δόθηκε η ονομασία Ελαφούσα στη Ρόδο και άλλες σχετικές πληροφορίες.

Στη συνέχεια, επισκέφθηκαν το Νηπιαγωγείο θηροφύλακες της ΑΚΟΚΔ και της «Διεύθυνσης Δασών Δωδεκανήσου», η κα. Μικρομανώλη Ελένη και ο κος. Χατζηστρατής Σωτήρης, οι οποίοι μάς μίλησαν για το πλατώνι, τα χαρακτηριστικά του, τους τρόπους προστασίας του φυσικού του περιβάλλοντος και την εγγενή αξία που έχουν τα άγρια ζώα. Τα παιδιά δημιούργησαν με πηλό το δικό τους πλατώνι, «ζωντανεύοντας» τον ήρωα και έφτιαξαν δικές τους ιστορίες.

Ορμώμενοι από τις δράσεις που προηγήθηκαν και αφού οι εκπαιδευτικοί δημιούργησαν το κατάλληλο εκπαιδευτικό πλαίσιο, ξεκίνησε η σύνθεση του τραγουδιού. Ειδικότερα, για τη σύνθεση του τραγουδιού οι εκπαιδευτικοί περιέγραψαν τη διαδικασία που ακολουθήθηκε ως εξής: «Τα παιδιά σκεφτήκαν και είπαν λέξεις-κλειδιά για το πλατώνι που θα ήθελαν να ακουστούν στο τραγούδι τους. Οι λέξεις ήταν: Ρόδος, αγάπη, πλατώνι, κέρατα, φίλοι, φροντίδα, προστασία, κυνηγοί, γρήγορο τρέξιμο, φίδια, δάσος, φωτιά. Διαβάζαμε στα παιδιά τις λέξεις, για να αρχίσουν να τις συνδέουν μεταξύ τους. Η αρχή τούς δυσκόλεψε αρκετά, γι’ αυτό προτείναμε, το τραγούδι μας να ξεκινά σαν αίνιγμα. Τα παιδιά με χαρά συμφώνησαν, μιας και τα αινίγματα τούς είναι οικεία… κι έτσι άρχισε το τραγούδι να δομείται! Διαβάζαμε τον κάθε στίχο και ζητούσαμε να βρουν λέξεις που να ταιριάζουν και να δημιουργούν ομοιοκαταληξία. Ήταν αποδεκτές και οι λέξεις που δεν ταίριαζαν. Αναζητούσαμε λέξεις, τονίζοντας τις τελευταίες συλλαβές, π.χ. προστατεύουμε-χορεύουμε, τρομάζουμε-φωνάζουμε, πλατώνι-παγώνι. Διαβάζαμε όλη τη στροφή και τότε καταλάβαιναν ότι κάποια άλλη λέξη θα ταίριαζε καλύτερα. «Στη Ρόδο μένει, στη Ρόδο κατοικεί, τρέχει σαν αστραπή από τους κυνηγούς να κρυφτεί». Δεν βάλαμε όλες τις λέξεις-κλειδιά, γιατί στο τέλος τις απέκλεισαν τα ίδια τα παιδιά, αλλά έδειχναν μία επιμονή στις λέξεις: ελευθερία, φροντίδα, αγάπη. Αφού ήταν έτοιμοι οι στίχοι, ζητήσαμε να μας προτείνουν τα παιδιά μια μελωδία που πιστεύουν πως τους ταιριάζει. Σε αυτό το σημείο, ο καθηγητής μουσικής του σχολείου έπαιζε με την κιθάρα διάφορες εκδοχές και κατέληξαν οι μαθητές στην τελική του μουσική επένδυση. Τα παιδιά, κατά τη διάρκεια των σχολικών τους δραστηριοτήτων (εργασιών, ζωγραφικής, ελεύθερων δραστηριοτήτων), τραγουδούσαν το κομμάτι. Έπειτα από δύο εβδομάδες, οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί έφεραν τα μηχανήματα ηχογράφησης και ξεκίνησε η διαδικασία εγγραφής σε 2 φάσεις, για να μπορούν να συμμετέχουν όλα τα παιδιά των τμημάτων. Η όλη εμπειρία ήταν άκρως διασκεδαστική για τα παιδιά! Ο «Τόνι το πλατώνι», περιμένει να τον γνωρίσετε».

Το τραγούδι θέλει να ευαισθητοποιήσει τους ανθρώπους να σέβονται και να αγαπούν το φυσικό περιβάλλον και ιδιαίτερα το σπάνιο είδος ελαφιού που κατοικεί στη Ρόδο, το πλατώνι.  «Ο Τόνι το πλατώνι» γράφτηκε στο πλαίσιο του ετήσιου περιβαλλοντικού προγράμματος  στο οποίο συμμετέχει το Νηπιαγωγείο και έχει ήδη αγαπηθεί από πολλούς!

Η Διεύθυνση των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ» συγχαίρει θερμά τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και τους εύχεται πάντα επιτυχίες.