Πενθήμερη εκδρομή στην μαγευτική Κρήτη πραγματοποίησαν οι μαθήτριες και μαθητές της Α’ και Β’ τάξης του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων «ΡΟΔΙΩΝ ΠΑΙΔΕΙΑ»!

Του Νίκου Αντωνούρη, Φιλολόγου

Του Παναγιώτη Παππά, Χημικού, M.Sc.

Της Μαρίας Τόλη, Μαθηματικού

Λένε πως η αρχή είναι το ήμισυ του παντός. Έτσι λοιπόν και εμείς, θέλοντας να κάνουμε μια καλή αρχή, δώσαμε το καθιερωμένο μας ραντεβού στην αίθουσα «Καλλιπάτειρα» στις 5/4/2017. Εκεί μαθητές, γονείς και συνοδοί εκπαιδευτικοί συναντηθήκαμε προκειμένου να ρυθμίσουμε τις τελευταίες λεπτομέρειες του ταξιδιού μας στην Κρήτη. Οι μαθητές της Β΄ Γυμνασίου αδημονούσαν να ξαναζήσουν μοναδικές στιγμές όπως αυτές από την προηγούμενή τους εκδρομή στην Πελοπόννησο. Παράλληλα, οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου λαχταρούσαν να βιώσουν την πρωτόγνωρη γι’ αυτούς εμπειρία με το νησί του Μίνωα.

6/4/2017 Μέρα 1η

Ξεκινάμε για Κρήτη. Το ραντεβού μας δόθηκε για το πρωί της Πέμπτης στο αεροδρόμιο Διαγόρας της Ρόδου. Αφού έγινε ο έλεγχος  εισιτηρίων, παραδόθηκαν οι αποσκευές, έγινε η επιβίβαση … και το πολυαναμενόμενο ταξίδι μας ξεκίνησε.

Ενδιάμεσος σταθμός η Αθήνα. Εκεί μας περίμενε μια ευχάριστη έκπληξη. Τα παιδιά είχαν την τύχη να συναντηθούν με την ομάδα μπάσκετ του Ολυμπιακού. Αξιοθαύμαστη η υπομονή των παικτών στα αιτήματα των μικρών θαυμαστών τους για selfies.

Η άφιξή μας στο αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης του Ηρακλείου έγινε το μεσημεράκι. Μας περίμενε ο κ. Αλέξης, ένα παλιός γνώριμος και θαυμαστής του σχολείου μας. Ήταν ο οδηγός μας για τις μετακινήσεις μας στην Κρήτη.

Φτάσαμε στο ξενοδοχείο, απόγευμα πια. Αφού έγινε η κατανομή σε δωμάτια και τακτοποιηθήκαμε, υπήρχε ελεύθερος χρόνος για αθλοπαιδιές στις αθλητικές εγκαταστάσεις του Apollonia Beach Hotel.

Ακολούθησε δείπνο στον πλούσιο μπουφέ του ξενοδοχείου, κατόπιν συγκέντρωση για την οργάνωση της επόμενης ημέρας.

7/4/2017 Μέρα 2η

Πρωινό και αναχώρηση για Χανιά με ενδιάμεση στάση τη μοναδική φυσική λίμνη της Κρήτης, τη λίμνη Κουρνά. Εκεί, αφού δόθηκαν σημαντικές οδηγίες στα παιδιά για την ασφάλειά τους, ακολούθησε μια απολαυστική βαρκάδα στα γαλήνια νερά της λίμνης.

Με την διάθεση στα ύψη, περπατήσαμε περιμετρικά στις όχθες της λίμνης θαυμάζοντας το υπέροχο φυσικό περιβάλλον.

Αναχώρηση και άφιξη στη γραφική πόλη των Χανίων.

Η περιήγηση στην πόλη ξεκίνησε με βόλτα στη Δημοτική Αγορά Χανίων, που εντυπωσιάζει τον επισκέπτη με την αρχιτεκτονική της και την πληθώρα των παραδοσιακών και τοπικών προϊόντων. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία για αγορά αναμνηστικών προϊόντων.

Περπατώντας μέσα από τα λιθόστρωτα σοκάκια φτάσαμε στην ψαροταβέρνα «Αποστόλης», όπου γευτήκαμε φρεσκότατες θαλασσινές λιχουδιές. Στη συνέχεια, κατευθυνθήκαμε στους τάφους των Βενιζέλων, όπου έγινε μία απαραίτητη ιστορική αναδρομή, για τη σημασία των ηγετών και της διπλωματικής πολιτικής, ενώ παράλληλα επισημάνθηκε η αξία των διεθνών συμμαχιών καθώς και της εκσυγχρονιστικής πολιτικής για την ανοικοδόμηση μιας χώρας καταχρεωμένης και εποπτευόμενης. Έπειτα, γευτήκαμε λαχταριστά γλυκά  στην «Κουκουβάγια», ένα ζαχαροπλαστείο στο καλύτερο σημείο της πόλης με μία μαγευτική, πανοραμική θέα των Χανίων.

Η ημέρα έκλεισε με ένα χορταστικό δείπνο στο εστιατόριο του ξενοδοχείου και με τον προγραμματισμένο απολογισμό μας.

8/4/2017 Μέρα 3η

Το πρωινό της τρίτης ημέρας ξεκίνησε με μία πρωτότυπη περιήγησή στον Θαλασσόκοσμο, όπου ξετυλίχτηκε μπροστά μας η σκηνογραφία της Μεσογείου σε 60 ενυδρεία με 100 διαφορετικά σημεία παρατήρησης, για 2.500 περίπου μεσογειακούς και τροπικούς οργανισμούς. Συναρπαστική προσθήκη στο πρόγραμμά μας ήταν το νέο πλανητάριο Κρήτης, που μας ταξίδεψε εικονικά στον γαλαξία μας.

Επόμενη επίσκεψη, το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας, όπου τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και να ανακάλυψαν τη γνώση μέσα από τρισδιάστατα, πρωτότυπα και διαδραστικά εκθέματα. Αξέχαστη εμπειρία ήταν ο Σεισμικός Προσομοιωτής, ο οποίος αναπαριστάνει μία σχολική αίθουσα. Τα παιδιά καθισμένα σε θρανία έμαθαν για το φαινόμενο του σεισμού και τη σεισμικότητα της ανατολικής Μεσογείου, ένιωσαν ισχυρούς σεισμούς και πληροφορήθηκαν για τους τρόπους προστασίας και τις ορθές πρακτικές αντιμετώπισής τους.

Το μεσημεριανό μας γεύμα ήταν στην ταβέρνα «Πετούσης», όπου φάγαμε τοπικό  παραδοσιακό ψητό κρέας, το ξακουστό αντικριστό.

Το βράδυ επισκεφτήκαμε το εμπορικό κέντρο «Τάλως». Εκεί είχαμε την ευκαιρία για αγορές και διασκέδαση.

Επιστροφή στο ξενοδοχείο, ο καθιερωμένος απολογισμός της ημέρας και σχεδιασμός της επόμενης και στα δωμάτιά μας για ξεκούραση.

9/4/2017 Μέρα 4η

Αρχαιολογικό μουσείο

Δικταίον άντρο

Βόλτα στο κέντρο του Ηρακλείου – Περίπατος μέχρι τον Κούλε.

Το ηλιόλουστο πρωινό της Κυριακής, ξεκίνησε με μία ευσύνοπτη, αλλά ενδιαφέρουσα ξενάγηση από τον κύριο Αλεφαντινό Βαγγέλη, ο οποίος μάς παρουσίασε με κατανοητό και αφηγηματικό τρόπο την ιστορία του μινωικού πολιτισμού.

Δίχως να χάσουμε χρόνο, ξεκινήσαμε για το οροπέδιο Λασιθίου, με τελικό προορισμό το σπηλαιοβάραθρο Δικταίο Άντρο. Η διαδρομή κοπιώδης, αλλά το τοπίο μάς αποζημίωσε με την απαράμιλλη φυσική ομορφιά του. Έπειτα από την ανάβασή μας, η όρεξη για κρητικούς μαζέδες είχε ανοίξει. Δε βλέπαμε την ώρα να φτάσουμε στο ξεχωριστό εστιατόριο Σέλι Αμπέλου, όπου με θέα τα χιονισμένα Λασιθιώτικα Όρη απολαύσαμε το μεσημεριανό μας γεύμα.

Εν συνεχεία, κατευθυνθήκαμε προς την πόλη του Ηρακλείου, όπου χαλαρώσαμε κάνοντας έναν περίπατο στην πλατεία με την κρήνη Μοροζίνι (Λιονταράκια). Έπειτα από λίγη ώρα, κατηφορίσαμε προς το φρούριο Κούλε για μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες. Ύστερα από μία γεμάτη ημέρα, συγκεντρωθήκαμε στο ξενοδοχείο για τον τελικό απολογισμό της εκδρομής μας.

Σε κλίμα συγκίνησης και χαράς, ανανεώσαμε το ραντεβού μας για την επόμενη χρονιά!